האיום הסיני: דרוש עובד שב"כ דובר סינית

איום סיני? באתר האינטרנט של השב"כ התפרסמה מודעה לא שגרתית: השירות מחפש רכז לאיסוף מודיעיני בשטח הנדרש לשלוט בשפה הסינית ברמה גבוהה (חדשות, מעניין)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

האם יתכן שסין מאיימת על בטחון ישראל? באתר האינטרנט של שירות הביטחון הכללי (השב"כ), התפרסמה מודעת דרושים לא שגרתית: השירות מחפש אחר רכז לאיסוף מודיעיני בשטח הנדרש לשלוט בשפה הסינית ברמה גבוהה.

פעילותו הידועה של הארגון עוסקת בעיקר באיומים של גורמי טרור פלסטינים כנגד ישראל ולהפך. לשם כך, רשאי הארגון על פי חוק לאסוף מודיעין בתחומי ישראל.

אולם נראה שתחומי הפעילות עומדים להתרחב ולכלול גם את סין, או לפחות איתור סינים העלולים לפגוע בביטחון המדינה.

בשנים האחרונות, עולה כוחה של סין והיא נחשבת בעלת פוטנציאל גדול להפוך למעצמה בינלאומית. הכלכלה בסין מתחזקת וכיום היא עומדת במקום השני בעולם, אחרי ארה"ב.

בעבר, התבצעו מספר עסקאות נשק בין ישראל לסין, אך ארה"ב לחצה על ישראל לחדול מכך, ואכן בוטלה עסקה גדולה למכירת מטוסי ביון. סין מצידה, מקיימת עסקאות נשק ומוכרת טכנולוגיות רבות למדינות ערב, חלקן עוינות לישראל. בין השאר, לסין קשרים כלכליים ענפים עם איראן והיא מתנגדת להחרפת הסנקציות נגד טהרן, בשל התחמשותה הגרעינית.

בשב"כ מסרבים להתייחס לסיבות העומדות מאחורי פרסום המודעה, אך סביר להניח כי הארגון מעוניין לחשוף באם ישנם מרגלים סינים בשטח ישראל, או למנוע ריגול עתידי.

כידוע, בכל שנה מגיעים לישראל מספרים גדולים של עובדים זרים המגיעים מסין. ככל הנראה, בשב"כ מבקשים לוודא כי הם אכן הגיעו לישראל למטרות עבודה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר