נמנעו הברחות ענק של טבק נרגילה במשקל 1.5 טון

בשבוע האחרון, נמנעו שתי הברחות ענק של טבק לנרגילה במשקל כולל של כ-1.5 טון בשני מעברי הגבול, אלנבי וניצנה. הטבק הוסתר ברוטב צ'ילי חריף ובקשי פחם (חדשות, מעניין)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילומים: דוברות המכס)

בשבוע האחרון, נמנעו שתי הברחות ענק של טבק לנרגילה במשקל כולל של כ-1.5 טון בשני מעברי הגבול, אלנבי וניצנה.

בודקי המכס בגבולות מנעו את שתי הברחות הענק, שתשלום המס עליהן ממנו ניסו העבריינים להתחמק עומד על כ-466,000 שקל. במכס אלנבי הוסתר הטבק ברוטב צ'ילי ובתפיסה במעבר ניצנה הוחבא הטבק בשקי פחם.

התפיסה הראשונה שסוכלה הייתה במעבר הגבול אלנבי. כ-900 ק"ג טבק לנרגילה הוסתרו בתוך דליים של רוטב צ'ילי. יבואן פלסטיני מטול כרם הצהיר במסמכים על יבוא של רוטב צ'ילי חריף. לפי החשד, הצהרה זו מקורה בדמיון בין רוטב צ'ילי חריף לטבק לנרגילות ומתוך סברה של היבואן כי בשיקוף לא יזהו את ההבדל ביניהם, סברה שלא עמדה במבחן המציאות.

במעבר הגבול ניצנה, תפסו הבודקים כ-500 ק"ג טבק מעובד לנרגילה, שהוחבאו בתוך שקי פחם. יבואן פלסטיני מג'נין אשר במסמכים שהציג המשלוח היה אמור להכיל שקי פחם, אך למעשה הכיל גם טבק מעובד לנרגילה. הטבק הוסתר בתוך שקיות אטומות שהוחבאו בתוך שקי הפחם.

מיומנותם ומקצועיותם של בודקי המכס סיכלו את ההברחות בשני המקרים. העומדים בעמדת הבידוק הבחינו בחריגות בתמונת השיקוף. הם הורו להעביר את המשלוחים לבדיקות פיזיות, שאימתו את החשדות. בבדיקה במכס אלנבי התגלה כי מרבית האריזות במשלוח הכילו טבק לנרגילה, ששווי המס עליו הוא כ- 266,000 ₪. גם המשאית במעבר ניצנה נבדקה ידנית, תכולתה פורקה ובתוך שקי הפחם התגלו שקיות אטומות המכילות כחצי טון טבק מעובד לנרגילה, שהמס עבורו עומד על כ-200,000 ₪.

מנהל בית מכס במעברי הגבול, אופיר זילברמן, מציין כי בשנת 2013 נתפסו רק באולם הנוסעים של מעבר אלנבי כ-17.5 טון טבק לנרגילה וכ- 68,000 פאקטים של סיגריות, כשהמס ממנו ניסו להתחמק עומד על 21 מיליון ₪.

לדבריו, לאחרונה מסתמנת במעבר ניצנה מגמה של ניסיונות הברחה בתוך שקי פחם. זילברמן הוסיף כי החקירה נגד שני היבואנים נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר