הוותיקן העלים עין מרצח יהודים בשואה? הארכיון ייחשף

האפיפיור פרנציסקוס עומד לפתוח את הארכיונים הסודיים של הוותיקן מתקופת השואה, בכך נענה לבקשת חברו, הרב אברהם סקורקה מארגנטינה, שנועד עמו במעונו (עולם)

חיה כהן | כיכר השבת |
האפיפיור פרנציסקוס (צילום: פלאש 90)

לראשונה: האפיפיור פרנציסקוס עומד לפתוח את הארכיונים הסודיים של הוותיקן מתקופת השואה.

הרב אברהם סקורקה מארגנטינה, חברו של האפיפיור הנוכחי אמר בראיון ל"סאנדיי טיימס" כי לפני ארבעה חודשים, בחודש ספטמבר למניינם, הוא שהה במשך שבוע במעונו של האפיפיור בסנטה מרתה. למעשה, זוהי הפעם הראשונה מאז ומעולם שרב ואפיפיור נמצאים תחת קורת גג אחת בוותיקן.

הרב סקורקה סירב לחשוף על מה שוחחו השניים במהלך השבוע ואמר כי "מה שדיברנו בינינו, יישאר בינינו". אך הסכים לציין דבר אחד, כי בין השאר, הוא דן עם האפיפיור אודות פיוס והתנהלות הוותיקן בזמן השואה והזכיר לו את דרישת המנהיגים היהודים לפתוח את הארכיונים מזמן המלחמה.

הרב סקורקה מספר כי האפיפיור הסכים עמו אכן הדברים אינם ברורים דיים ועל כן הודיע כי לראשונה, יורה על פתיחת ארכיוני הוותיקן מתקופת השואה. "האפיפיור עמד באופן עקבי אחר מילותיו עוד כקרדינל, ואני בטוח כי ללא ספק יעשה כן כשהוא אפיפיור" אומר הרב סקורקה.

פתיחת הארכיונים תחשוף האם הביקורת על כך שהוותיקן העלים עין בזמן השואה ממעשי הנאצים אכן מוצדקת. פיוס השנים עשר היה האפיפיור שכיהן בזמן השואה והתנהלותו בזמן מלחמת העולם השנייה מול השמדת שש מיליון יהודים בידי הנאצים, שנויה במחלוקת ונתונה עד היום תחת ביקורת קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר