אוסטרליה: הטייס התעלף, נער המשיך בטיסה ומנע אסון

לטורי ג'נקינס בן ה-19 יש חבר טייס, אשר מידי פעם לוקח אותו עמו לטיסות במטוס החד מנועי שלו, מסוג ססנה 15. בפעם האחרונה נאלץ ג'נקינס להטיס לבד את המטוס (חדשות, מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לטורי ג'נקינס בן ה-19 יש חבר טייס, אשר מידי פעם לוקח אותו עמו לטיסות במטוס החד מנועי שלו, מסוג ססנה 15. במהלך הטיסות, נהג הטייס, דרק נוויל, להסביר לנער כיצד שולטים במטוס. ג'נקינס לא יכול היה לדעת שיום אחד, ההסברים האלה יצילו את חייו.

במהלך הטיסה האחרונה, בה הצטרף ג'נקינס לידידו הטייס, איבד לפתע נוויל את הכרתו בעת שטסו מעל לאזוריה הכפריים של אוסטרליה. ג'נקינס לא איבד את עשתונותיו ומיהר לקחת את הגה המטוס לידיו. הוא מתאר כיצד הטיס את המטוס הקל במשך 45 דקת מעל שדה התעופה פורבס, תוך שהוא שומר על גובה טיסה של 610 מטרים.

לבסוף, הצליח הטייס להתאושש והחל להנחית את המטוס. "חששתי שאצטרך להנחית את המטוס. ממש פחדתי. חשבתי לעצמי שאני מציל את עצמי ואותו, זו הייתה חתיכת חוויה" אמר ג'נקינס לסוכנות הידיעות AP.

אולם, גם בנחיתה לא היה הטייס בהכרה מלאה. "הוא פחות או יותר כיוון אותי ושנינו הנחתנו את המטוס יחדיו", מתאר ג'נקינס. טייס אחר, פול ריינולדס, שמע את קריאת המצוקה בקשר ומיהר להגיש סיוע מהאוויר. הוא טס סמוך למטוס הססנה, שמר על קשר רצוף עם ג'נקינס ואף ניסה להרגיעו.

אחרי שנחתו בשלום, פונה הטייס נוויל לבית החולים. לדברי אשתו של הטייס, הרופאים אינם יודעים עדיין מה קרה לטייס באוויר.

חוקר התאונות האוסטרלי סטיב הווארד, שמע על המקרה וטען כי פעולתו האחראית של הנער היא שהצילה את חיי השניים. אחרת, "זה יכל להסתיים באסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר