נתניהו: "מגעים לשיגור אסטרונאוט ישראלי"

לרגל שבוע החלל הישראלי, הודיע רה"מ בנימין נתניהו כי מתנהלים מגעים בין ישראל לסוכנויות החלל לקראת שיגורו של אסטרונאוט ישראלי נוסף לחלל, השני לאחר אילן רמון ז"ל (מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock. וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי מתקיימים מגעים בין ישראל לסוכנויות החלל השונות לשיגור אסטרונאוט ישראלי נוסף לחלל. האסטרונאוט שייבחר יהיה הישראלי השני בחלל, לאחר האסטרונאוט הראשון אילן רמון ז"ל.

כזכור, לפני 11 שנים נהרג טייס הקרב והאסטרונאוט הישראלי אילן רמון באסון מעבורת קולומביה, שהתפוצצה בזמן חזרתה לאטמוספירה.

בסרטון שהעלה נתניהו הוא מתייחס לנפילתו של רמון ז"ל. "כשהייתי ביד ושם הראיתי לראש ממשלת קנדה ציור של ילד במחנה ריכוז אותו לקח רמון לטיסתו לחלל", סיפר נתניהו. "אילן ייצג את סיפור חיי האומה שלנו, מהעפר של מחנות הריכוז ועד אותו אסטרונאוט שעולה לשמיים שאין להם גבול".

"בימים אלה מתקיימים מגעים עם סוכנויות חלל שונות לשיגור אסטרונאוט ישראלי נוסף לתחנת החלל הבינלאומי, וזה יקרה בשנים הקרובות", אמר נתניהו. לדבריו, "חקר החלל יכול לשמש מנוע צמיחה במגוון רחב של תחומים: בכלכלה, בביטחון בטכנולוגיה, במדע ובחקלאות".

בפני שיגור אסטרונאוט ישראלי קיימים מספר מכשולים וביניהם, רכישת מקום ברכב השיגור לחלל, זאת כאשר ברכבי השיגור המאוישים לתחנת החלל הבינלאומית ישנן שלושה מקומות פנויים לאסטרונאוטים בלבד, כאשר סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א), סוכנות החלל הרוסית, סוכנות החלל הסינית וסוכנות החלל האירופית רכשו כבר את כל המקומות הפנויים לשנתיים הקרובות.

תהליך האיתור של טייס מחיל האוויר אשר יתאים לשמש כאסטרונאוט יכול לארוך זמן רב, כאשר גם לאחר בחירתו יידרש הטייס לעבור שנים לא מעטות של אימונים שיכשירו אותו לטיסה לחלל ולתנאי חוסר הכבידה שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר