ניו זילנד שוקלת להחליף את הדגל

בעקבות הדמיון הרב בין הדגלים של אוסטרליה וניו זילנד, בממשלת ניו זילנד שוקלים לקיים משאל עם שיקבע האם לשנות את דגלה של המדינה. האלטנרטיבה: דגל עם צמח (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
דגל ניו זילנד (צילום: shutterstock)

ניו זילנד במתח: האם המדינה עומדת להחליף את הדגל?

בעקבות הדמיון הרב בין הדגלים של אוסטרליה וניו זילנד, בממשלת ניו זילנד שוקלים לקיים משאל עם שיקבע האם לשנות את דגלה של המדינה.

דגל ניו זילנד מושפע מדגל האיחוד הבריטי וזהה מאוד לזה של אוסטרליה, עד כי תושבי ניו זילנד עצמם מתקשים להבחין בהבדלים. לאחרונה, נשמעים קולות באי הקוראים להחלפת הדגל וחברי הממשלה החליטו כי ידונו בחודש הבא באם לקיים משאל עם על החלפת הדגל.

מסתבר כי הדמיון בין הדגלים מוביל לבלבול רב. כתב ברשת ה-BBC ביקש מתיירים אמריקנים ובריטים להצביע מהו דגל אוסטרליה ומה של ניו זילנד, אך רוב הנשאלים לא ידעו להשיב.

למעשה, גם הניו-זלנדים עצמם נבוכים מאוד ומתקשים לענות על כך.

בשני הדגלים מופיע ה"יוניון ג'ק", סמלה של בריטניה, בצד השמאלי העליון ובצד ימין של הדגלים מופיעה קבוצת כוכבים המכונה "הצלב הדרומי" ורק הבדלים קטנים בצבע הכוכבים, הופכים את הדגלים ללא-זהים לחלוטין.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קיי ושרים בכירים בממשלה קבעו לדון בחודש הבא על ביצוע שינוי משמעותי בעיצוב הדגל. אחת האלטרנטיבות שהוצעו, כללה דגל שעליו יתנוסס השרך הכסוף, צמח נפוץ במדינה המופיע בסמלה הרשמי של ניו זילנד.

עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית בוולינגטון הודיעה כי לקיים את המשאל בשנה הקרובה, תהיה משימה קשה עד בלתי אפשרית, מכיוון שלקראת סוף השנה, יתקיימו בניו זילנד הבחירות הכלליות לפרלמנט. "עדיין לא קיבלנו החלטה בנוגע למועד המשאל. יתרה מכך, עדיין לא החלטנו אם להתקדם בעניין. אנחנו מתכוונים לדון בכך בזמן הקרוב ולקבל המלצות", אמר ראש ממשלת ניו זילנד, התומך ברעיון לשינוי הדגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר