ארה"ב: נידון למוות זוכה לאחר 26 שנים בכלא

גלן פורד, אפרו-אמריקני ממדינת לואיזיאנה שבארצות הברית, שהורשע ברצח ונידון למוות, זוכה ושוחרר לחופשי לאחר שבילה 26 שנים בכלא. פורד: "מרגיש טוב. לא סולח" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גלן פורד ביציאה מהכלא (צילום מסך)

גלן פורד, אפרו-אמריקני בן 64 ממדינת לואיזיאנה שבארצות הברית, הורשע לפני 26 שנים ברצח יהלומן, בן רוזמן, אצלו עבד בעבודה מזדמנת.

במשך כל השנים טען פורד בתוקף כי הוא לא הרוצח, אך חבר מושבעים בארה"ב, על טהרת האנשים הלבנים, הרשיע אותו ברצח.

בעקבות ראיות חדשות שהוכיחו כי פורד לא היה באזור האירוע בזמן הרצח, חזרה בה העדה היחידה בתיק מעדותה כנגד פורד והודתה כי שיקרה.

לאחר שיצא מבית הכלא נשאל פורד האם הוא שומר טינה כלפי האחראים למצבו. פורד השיב: "כן, אני שומר טינה, מכיוון שביליתי כמעט 30 שנה בכלא על דבר שלא עשיתי".

לדבריו, "דברים שהייתי מסוגל לעשות בגיל 40 כבר לא אוכל לעשותם שוב, ועל כן אני בהחלט שומר טינה כלפי האחראים". עם זאת, פורד אמר שהוא מרגיש טוב והוא עדיין לא ממש מצליח להסדיר את מחשבותיו.

עורך דינו של פורד, גרי קלמננטס, אמר כי "אנחנו שמחים ומודים לבית המשפט שהגדיר את פורד כזכאי לחלוטין". לדבריהם, "במקרה הנוכחי נפלו עיוותים קשים בתהליך המשפט. אנחנו מקווים שהוא יוכל לפתוח בחיים חדשים".

צפו: פורד יוצא מהכלא

המקרה מעלה שוב בארצות הברית את הדיון על גזענות כלפי אפרו-אמריקנים ועונש המוות שעדיין קיים במספר מדינות בארצות הברית. יש לציין, זו לא הפעם הראשונה בה אדם שנידון למוות מזוכה לאחר שנים.

אגב, על פי החוק בלואיזיאנה, אדם שנידון למאסר ולאחר מכן זוכה מקבל פיצויים בגובה של בין 25 אלף דולר ל-250 אלף דולר עבור כל שנה בכלא. בנוסף, המשוחרר זכאי לפיצוי של עד 80 אלף דולר עבור איבוד "הזדמנויות בחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר