נדיר: סיור מצולם במדינה המבודדת בעולם

באופן נדיר למדי התירו שלטונות קוריאה הצפונית לצלם סינגפורי לערוך סיור מתועד ברחובות בירת המדינה, פיונגיאנג. מה שבולט בצילומים הוא מיעוט התחבורה בעיר (מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רחובות פיונגיאנג (צילום: מתוך הסרטון)

קוריאה הצפונית, או בשמה הרשמי "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה", היא המדינה המבודדת בעולם. כנגדה עומדים סנקציות חריפות ביותר של מעצמות המערב, ובמדינה שולט רודן אכזר.

תיעוד מתוך המדינה הוא נדיר ביותר, כך שהצלם הסניגפורי, אראם פן, חתום על הישג ממדרגה ראשונה: תיעוד של המדינה באישור השלטונות.

פן יצא לסיור בעיר הבירה כשהוא מצויד במצלמת Go Pro שהותקנה על גג אוטובוס. בתחילת הסרטון נראה פן יחד עם נציגי הממשל, שככל הנראה התוו את נתיב הנסיעה.

עם זאת, להערכת מומחים הסרטון אינו ערוך והוא אותנטי לחולטין. התיעוד נעשה בשעות הבוקר, כשהדבר הבולט ביותר הוא מיעוט התחבורה בעיר, שלפי הערכות מונה כ-4 מיליון תושבים.

צפו בתיעוד הנדיר מקוריאה הצפונית

הרחובות נראים מצוחצחים, עם עצים ודשא ירוק בצידי הדרכים, כאשר התחבורה הציבורית בעיר נראית מתקדמת באופן יחסי עם רכבת חשמלית קלה (טראם).

הצלם קיבל את האישור לתיעוד כחלק מפרויקט DPRK 360, המבקש לתעד את החיים בצפון קוריאה באופן לא שיפוטי.

לדבריו, הוא מבקש להעמיק את הקשר עם השלטונות ולרכוש את אמונם, על מנת לחשוף למערב את החיים במדינה, כדי "להוריד את הפחד ולאפשר יצירת קשרים ידידותיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר