נשיא קוסטה ריקה החדש הפתיע: אסר לתלות את תמונתו

נשיא קוסטה ריקה החדש לואיס גיירמו סוליס, הצליח להפתיע את עמו לאחר שהודיע להם כי הוא אוסר לתלות את תמונתו במשרדי ממשלה. "פולחן האישיות של הנשיא הסתיים" אמר לואיס הצנוע (מעניין, בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
לואיס גיירמו סוליס, נשיא צנוע (צילום: shutterstock)

נשיא קוסטה ריקה החדש לואיס גיירמו סוליס, הפתיע את עמו לאחר שהודיע עם השבעתו בשבוע האחרון כי הוא אוסר לקיים לו פולחן אישיות - בו הוא אינו חפץ.

לפי ההנחיות החדשות שפרסם, אין לתלות את תמונתו או כיתובים בהם מופיע שמו במשרדי ממשלה או אתרים בהם נערכים עבודות ציבוריות, כפי שהיה מקובל בעבר באזור. לדבריו: "פולחן האישיות של הנשיא הסתיים, לפחות תחת כהונתה של ממשלתי".

ההנחיה החדשה של לואיס מגיעה לאחר שעם בחירתו לתפקיד נתלו ברחבי המדינה תמונות של הנשיא הנבחר, אולם לדבריו שהובאו ברשת BBC, הדבר גרם לאנשים לרושם שאינו נכון.

לואיס הסביר כי הוא מאמין שהעם בקוסטה ריקה הוא זה שעובד בחריצות במיזמי הבנייה, ולא הממשלה - ולכן אין סיבה להאדיר את שמו של הנשיא האתרים המדוברים.

לא מדובר בצעד פשוט, וזאת במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות נהגו בכירי אמריקה הלטינית לקיים לעצמם פולחן אישיות מוגזם. זכור במיוחד בתחום פולחני האישיות נשיא ונצואלה לשעבר הוגו צ'אבס.

כבר בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות קוסטה ריקה זכה לואיס הצנוע לתמיכה של 31% מהבוחרים, בסיבוב השני הוא זכה להישג מרשים: 78% מקולות הבוחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר