ויהי לפלא

ביקש סליחה מהאלמנה - ושוחרר במפתיע מהכלא

חרדי שהיה כלוא ב'מעשיהו' בשל עבירות מס, שוחרר במפתיע - שנה וחמישה חודשים לפני המועד, וזאת יום אחד בלבד לאחר שביקש את סליחתה של האלמנה אותה ציער (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יהודי חרדי שהיה כלוא בכלא 'מעשיהו', עד לפני מספר חודשים בשל עבירות מס, שוחרר במפתיע שנה וחמישה חודשים לפני המועד הקבוע, וזאת יום אחד בלבד לאחר שביקש, דרך הטלפון הציבורי בכלא, את סליחתה של האלמנה אותה גירש מדירה בבעלותו.

את הסיפור המפליא הזה סיפר ראש ישיבת 'נחלת שלמה' בקרית הרצוג, הגאון רבי אברהם ארלנגר, לרב יונתן שטנצל בקו מערכת שיעורי התורה "אמר אביי".

"היהודי הזה בקשר איתי כבר הרבה שנים", סיפר הרב ארלנגר, "גר לא רחוק ממני בבני ברק, מגיע מידי פעם להתפלל בישיבה, לפני שנה וחצי או קצת יותר הוא סיפר לי שהסתבך, הוא אדם ישר, אבל הסתבך עם משהו שלא אכנס לפרטים לפי בקשתו.

"נאלץ להיכנס לכלא מעשיהו, השאיר אשה וילדים בבית ונכנס לשלוש שנים, הוא ביקש ממני כמה בקשות בנוגע לילדיו. הוא נכנס לאגף עם בית מדרש והכל. מהרגע שהוא נכנס הוא קיבל על עצמו לחזק אסירים, כל בוקר היה מניח תפילין ל-22 אסירים, והיה לומד איתם ומקשיב להם".

הרב ארלנגר ממשיך ומספר כי "מידי ערב בשעה 20:00 כשהיו נועלים עליו את הסורג, הוא היה מתפלל תפילה מיוחדת להקדוש ברוך הוא 'תגלה לי על מה באה לי הרעה הזו'. אחרי שנה וחצי, יום אחד, ביום רביעי, הוא קיבל את העלונים שמגיעים לכלא לשבת, באחד העלונים הוא קורא סיפור על החפץ חיים והאלמנה, לפיו היהודי מראדין סבל סבל נורא בגלל שגירש אלמנה מקורת הגג שלה, והחפץ חיים אמר שכבר אז כאשר הוא ראה שגירש אלמנה הוא חיכה לראות איזה עונש יקבל אותו יהודי.

"אותו ר' יאיר, האסיר האברך הזה, קורא את הדברים בהיותו בכלא, ואומר לעצמו 'אני עצמי עשיתי כזה סיפור, אני לפני עשר שנים הייתי אחראי מטעם קרוב משפחה שלי על דירה בפרדס כץ, ודאגתי לתשלומים, והיתה אשה אלמנה שלא שילמה ואמרתי לה שאם לא תשלם תוך 24 שעות אני לא מוכן שתישאר. ואכן לקחתי, שכרתי בחורים שרוקנו לה את כל הדירה החוצה, והיא חזרה וראתה הכל בחוץ. איזה צער נורא'.

"הוא מיד חיפש את המספר והתקשר אליה מהכלא והיא מיד אמרה לו 'למה שאסלח לך, איזה צער גרמת לי', הוא שיכנע אותה שהוא היה אז ילד ולא הבין את המשמעות, אבל היא התעקשה לא לסלוח ואמרה שאם תסלח זה יהיה מן השפה ולחוץ. האברך התחיל לבכות שהוא מדבר מהכלא ומבקש רחמים ממנה, כל זה היה בערב ראש השנה והיא נשברה וסלחה בפה מלא".

הרב ארלנגר מספר כי "הטלפון אליה היה ביום רביעי, ערב שבת ניצבים, השנה. ביום חמישי, בשעות הבוקר, קורא מנהל הכלא לר' יאיר האסיר ואומר לו 'יש צפיפות נוראה והחלטנו להפחית לכל האסירים חמישה חודשים, אבל לך נותר שנה וחמישה חודשים, אז החלטנו להוריד לך שליש נוסף, לך עכשיו הביתה, אתה משוחרר', כל זה יום אחרי השיחה עם האלמנה. ביום חמישי הוא כבר שוחרר ובא הביתה. בשבת אני מסתובב ב'בואי בשלום' אני רואה אותו שהגיע לישיבה שלנו, סימנתי לו עם היד מה קרה?! והוא סימן לי שאחרי זה יסביר לי. אחרי התפילה הוא סיפר לי הכל. כעת הוא בתהליך שיקום מהכלא וחוזר לעצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר