יהלום בגודל בננה

היישר מהחלל החיצון - היהלום השחור נמכר

היהלום השחור "אניגמה" נמכר ב-4.3 מיליון דולר בבית המכירות בלונדון, לאחר שהועמד למכירה בדובאי, לוס אנג'לס ולבסוף נמכר בלונדון. המכירה התבצע ב'קריפטו' (מעניין)

(צילום: בית המכירות סות'ביס)

היהלום השחור המלוטש, הגדול ביותר בעולם, נמכר אתמול (רביעי) במכירה פומבית שהתקיימה בלונדון, בסכום של 4.3 מיליון דולר. היהלום השחור המכונה 'אניגמה' שוקל 555 קראט ויש לו 55 פאות.

היהלום נחשב לאחד החומרים הקשים ביותר בעולם ובשל כך עיבדו אותו מומחים במשך שלוש שנים. הם עיצבו אותו בצורה של 'חמסה' - המזוהה במזרח התיכון עם עוצמה ועם הגנה נגד עין הרע. ניקיטה בינאני, מבית המכירות סותבי'ס שבלונדון ציינה, כי "האניגמה הוא פלא מבחינת הנדירות והגודל שלו, והליטוש הגבוה שלו הוא ראיה לעבודה העדינה הדורשת מיומנות של חיתוך יהלומים".

היהלום הוצע למכירה בבית המכירות Sotheby's שבלונדון, והוא נרכש ב4.3 מיליון דולר באמצעות מטבעות וירטואליים (-קרפיטו). בית המכירות סירב לנקוב בשמו של הרוכש, אולם זמן קצר לאחר הרכישה הודיע ריצ'רד הארט לעוקביו (180K) כי הוא הרוכש המאושר, והוא הודיע כי הוא מתכנן לשנות את שמו של היהלום ל-HEX.com, כשהעברת הבעלות של היהלום תושלם.

כפי הנראה מקורו של היהלום הייחודי אינו מכדור הארץ, והוא נוצר כשאסטרואיד או מטאור פגע בכדור הארץ. לרוב הם נמצאים קרוב לפני כדור הארץ, ומכאן ההשערה כי מקורם בחלל החיצון.

בית המכירות ציפה לקבל יותר ממיליון דולר נוספים, והוא הגדיר את היהלום כ'פלא קוסמי'. לרוב יהלומים שחורים נמכרים לצרכי קידוחים בשל חוזקם, אולם לאחרונה החלו למכור יהלומים שחורים גם בשוק הפרטי, כשהם משמשים בעיקר כסמל סטטוס, ואינם משובצים בתכשיטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר