במעמד מרגש בכותל: בת לאב מוסלמי שינתה את שמה

הנערה נרמין בוגדדייב שאביה הוא מוסלמי אדוק ואימה יהודייה, שינתה את שמה לנעמי, במעמד מרגש בכותל המערבי. סיקור, גלריית ענק (כיכר)

נרמין בוגדדייב (מאיר אלפסי)

ביום שלישי בשבוע שעבר, בשעות אחר הצהרים יצא לדרך "מסע בת מצווה לילדות התפוצות, ישראל, 2010" שמארגן ארגון הרווחה האירופאי - "אלף", בראשות הרב לוי קנלסקי, בשיתוף פעולה עם קרן "תג" בראשות הרב יוסי אייבס מאנגליה, וארגון "ברית אברהם" בראשות הרב מרדכי קנלסקי מארצות הברית.

מטרת המסע השנה הייתה, להעניק לבנות הרווחה את ההזדמנות לחגוג בת מצווה בארץ ישראל-בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, ללמוד על כוחה המיוחד ועל תפקידה של בת ישראל, ואף יותר מכך, להעניק להן כמה ימים של חסד, לשכוח משגרת חייהן הקשה ולתת להן תקווה וסיכוי לעתיד טוב יותר.

לאחר יום שלם של טיולים מרתקים ומעשירים, ביום רביעי שעבר, בשעת ערב מוקדמת, התקבצו ובאו להם עשרות מתושבי הישוב סביון לחצר ביתם של משפחת מולדבסקי, שהיו המארחים של הערב המיוחד.

במקום נכחו אנשי עסקים מקומיים, לצד אורחים נכבדים מהארץ ומחו"ל וכמובן נערות הבת-מצווה, בליווי חברות ובני משפחה נרגשים.

הערב נפתח באמירת מזמור תהילים ע"י המנחה. לאחר מכן, הוזמנה שרת הקליטה והעלייה הגב´ סופה לנדבר שהגיעה במיוחד לערב הזה מסיבוב ארוך ברחבי הארץ. השרה לנדבר סיפרה בהתרגשות על חשיבות הציון והחגיגה של יום חשוב כבת-מצווה בחייה של נערה יהודיה.

היא איחלה לבנות שיקימו את ביתן בישראל ומהן ייצאו עוד חיים יהודיים בעתיד. בתום דבריה, העניקה הגב´ סופה לנדבר יחד עם הרב לוי קנלסקי ואשתו נחמה לשתיים מהילדות פמוט כסף במתנה.

הנואם הבא היה אורח מיוחד שמתמחה בנאומים ובהרצאות, הרב זמיר כהן מיוזמי וממקימי ערוץ "הידברות".

הרב זמיר כהן הרצה על חשיבותה של האישה ביהדות. ועל היותה עקרת הבית, עיקרו של הבית באמת. ולא כפי שטועים היום לכנות כל אישה שאיננה עובדת אלא משקיעה את כוחה ומרצה בחינוך הילדים כ"עקרת בית".

בפתיחת חלקו השני של הערב כובד הרב הראשי לישראל ויו"ר מועצת הרבנים של ארגון אלף, הרב יונה מצגר שליט"א, שדיבר בטוב טעם ודעת על הארגון אלף ועל פועלו ברחבי העולם. הרב שיתף את הקהל בסיפור אישי שלו עם כמה אסירים יהודיים שבזכות "אלף", זכו להניח תפילין כדבעי בין חומות הכלא ובגאון יעקב ולא מפחד חלילה, כשמפקד הכלא הגוי משתף פעולה עם הרב בעניין.

בתום דבריו המרתקים, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר העניק שי לעוד שתים מנערות הבת-מצווה ואיחל להן שיזכו לבנות בית יהודי על אדמת ארץ הקודש.

נציגות הבנות מכל מדינה ומדינה עלו לבמה בזו אחר זו והעלו על נס את המסע המרגש ואת ההזדמנות הנדירה שניתנה להן לחגוג ולציין את בת המצווה שלהן בארץ הקודש וברחבת הכותל המערבי.

הן הביעו תקווה שגם בנות אחרות וחברות יקרות שנותרו מאחור יזכו בעתיד הקרוב למסע מרגש ועשיר בכמות ובאיכות כמסע הזה שהן חוו בעצמן. כשגולת הכותרת היא הנערה נרמין בוגדדייב שאביה הוא מוסלמי אדוק ואימה יהודייה. במעמד מרגש בכותל סגרה נרמין מעגל כשהיא משנה את שמה מנרמין לנעמי.

בתום האירוע הוענקו לבנות המצווה פמוטות כסף, ע"י יו"ר ארגון אלף הרב לוי קנלסקי והתורמים של האירוע, קרן "תג" בראשות הרב יוסי אייבס מאנגליה, ארגון "ברית אברהם" בראשות הרב מרדכי קנלסקי מארצות הברית והאורחים נפרדו ממארחיהם בלבביות ובהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר