החלום, הפייק והרגע המרגש

רץ ברשת | האירועים המשעשעים שעשו את השבוע • צפו

הרמיקס של בנט בחברון, הפייק על הירח, והחלום של מוכר הדגים • וגם: רגע מרגש אחד ב'כינוס השלוחים' של חב"ד • כל הקטעים המשעשעים שעשו לנו את השבוע שחלף (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
האירועים המשעשעים של השבוע (צילום: islandjew / יוסלה ברגמן / 27א)

השתגענו

אין דרך טובה יותר לפתוח את השבוע עם רמיקס טוב. מומלץ שיהיה בשילוב המילים "אתם השתגעתם" של מישהו שבאמת הלך עד הקצה...

במוצאי שבת חיי שרה הגביהו בחורים צעירים ונמרצים ווליום, עלו על הסוואנה ופצחו בריקוד. לנו לא נותר אלא לשתף אתכם גם באנרגיות שהיו שם, למה שנשמור אותם לעצמנו?

צפו:

השתגענתם? כן השתגענו! (צילום: יוסלה ברגמן)

ירח מבויים

וכעת נעבור לפייק נחמד. בתיעוד שעולה אחת לכמה זמן ברשת נראה ירח שגורם לליקוי חמה. וכך כתב השבוע מישהו בטוויטר: "צילום נדיר של הירח במלוא הדרו שקורה פעם בשנה למשך 32 שניות ואז ליקוי חמה למשך 5 שניות. תופעה זו מתרחשת רק בנקודת הפריהליון (הנקודה שבה הירח הכי קרוב לכדור הארץ), ורק אז אפשר לראות את המהירות הגדולה שבה הוא נע".

אלא שלא דובים ולא ירח. הסרטון הזה פייק לחלוטין וכדי להסביר ביקשנו ממאיר פוטרמילך - מדריך אסטרונומיה במיזם הרקיע השביעי, לתת מהידע העשיר שלו:

הבדיחה שרצה כבר שנים הינה על חשבוננו. סרטון הפייק של הירח (צילום: 27א)

"הסרטון הזה רץ ברשת כבר כמה שנים", מגלה מאיר בשיחה ל'כיכר השבת', "מדובר בפייק גמור מתחילתו ועד סופו, כולל מה שכנכתב לצידו - הטקסט פורסם בכמה גרסאות של פייק – מהסיבות הבאות: אחד: הירח לא יכול לעלות בכזו זווית כשנמצאים בחוג הקוטב. 2.לירח תנועה צירית סביב עצמו, אולם היא לא יכולה להיראות לצופה מכדור הארץ, מכיוון שהירח מפנה אלינו רק צד אחד באופן קבוע. (נראה בסרטון שהירח מסתובב סביב עצמו, דבר שהוא בלתי אפשרי). 3. ליקוי חמה מלא אורך יותר זמן רב יותר בהרבה מאשר בסרטון. 4. המונח "פריהליון" לא קשור לשום דבר מהסרטון, משמעותו, קרבה של כדור הארץ אל השמש, (במהלך ההקפה האליפטית השנתית של כדור הארץ את השמש). 5. למרות הפרשי הגודל העצומים בין השמש לירח, הגודל הנצפה שלהם כמעט זהה עם שינויים קלים בלבד, מכיוון שהירח קרוב לכדור הארץ והשמש רחוקה ממנו בפער גדול".

הבדיחה על חשבוננו כל כמה חודשים וזה משעשע...

ימות המשיח

לרגע זה היה נראה מבוים, אלא שזה באמת קרה. חיילי הבא הבריטי ביצעו השבוע את הלהיט ‏"משיח" של מרדכי בן דוד ולהיטים עבריים נוספים. זה קרה בטקס זיכרון וצעדה לזכר חיילים יהודיים בצבא הבריטי באנדרטת הסנוטף בווייטהול, בנוכחות הרב הראשי.

צפו:

חיילי הצבא הבריטי מנגנים את משיח של בן דוד (Mendel Blizinsky)

מה החלום שלך?

את ה'קטע' הבא קשה להסביר במילים. אם יש לכם חלומות גדולים ושאיפות פומפוזיות, פשוט תצפו בו:

לזה לא ציפיתם... (צילום: 27א)

רגע מרגש באמת

ונסיים הפעם, לשם שינוי, ברגע מרגש באמת שגרם לרבים להתרגש ולהזיל דמעה.

לאיש שתראו בסרטון קוראים שלמה סוריא. הוא בן 88 ומוותיקי לוחמי צה"ל.

בעבר, נתן לו הרופא רק שמונה חודשים לחיות. הוא ביקש לעלות לציונו של הרבי מליובאוויטש זי"ע ולהתפלל. לאחר אישור רופא, על אף מורכבות הנסיעה, הוא טס לציונו של הרבי והתפלל על נפשו.

מאז הוא כבר הספיק להגיע לארצות הברית ארבע פעמים. בבענקט של כינוס השלוחים (-אירוע הסיום של הכנס, מעמד עם אנרגיות אדירות שנותנות כוח לשלוחי חב"ד למשך כל השנה) הוא לא יכל שלא לראות את העוצמה באוויר. הוא עלה על כיסא ונופף במקלו בהתרגשות.

שלמה סוריא שריגש את כולם (הטוויטר של islandjew@)

יש לכם גם דברים שמשעשעים שקרו שכולם חייבים לראות? שלחו לנו למייל ari@kikar.co.il ואנחנו בלי נדר נפרסם את הטובים ביותר בשבוע הבא!

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר