אבחון מתוק

עם ריבה אדומה או פיסטוק וחלווה? זה מה שהסופגניה שלך - אומרת עליך

האבחון הזה הוא האבחון הטוב ביותר שקיים. הוא מדויק במאה אחוז, הוא לעולם לא משקר, והוא כנראה הולך לשנות לכם את החיים - כן כן, בחרו את הסופגניה האהובה עליכם וגלו את מה שאתם לא יודעים על עצמכם (מעניין)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האבחון הזה הוא האבחון הטוב ביותר שקיים. הוא מדויק במאה אחוז, הוא לעולם לא משקר, והוא כנראה הולך לשנות לכם את החיים. לא מאמינים? בואו ותראו!

>> למגזין המלא <<

בחרו את הסופגניה שהייתם רוצים לאכול, ותראו שהסופגניה שבחרתם - מתארת את האופי שלכם בצורה מושלמת.

שימו לב: מומלץ לקרוא עד הסוף. בסוף הכתבה יש ניתוח מעמיק שיסביר לכם מדוע הכתבה הזאת היא אחת החשובות שקראתם בחייכם...

• • •

סופגניה עם ריבה אדומה

בחרתם בסופגניה הקלאסית, זו עם הריבה האדומה והחמה ועם אבקת הסוכר הלבנה. אתם כנראה מעט שמרניים, אוהבים את החיים מתוקים ודביקים, אוהבים לשמוח עם המשפחה הקרובה והעוטפת או עם חבר קרוב, ולמרות שאתם אוהבים גם את השגרה - אתם לגמרי אוהבים למצוא סיבה למסיבה כדי לחגוג את החיים.

מכירים את הרגע הזה שבו אתם אוכלים את הסופגניה ומצפים כבר להגיע לריבה? החיים שלכם דומים להפליא: אתם יכולים לחיות חיים שלמים מתוך ציפייה לרגעים מסוימים. אתם משוכנעים שאם רק יקרה משהו, או כשרק תהיו בסיטואציה מסוימת - החיים שלכם יהיו מאושרים.

(צילום: Photo by Karolina Kołodziejczak on Unsplash)

טיפ שישנה לכם את החיים -

אם אתם לא אוהבים את הבצק של הסופגניה תאכלו את הריבה לבד. חבל לשלם את המחיר הקלורי של סופגניה שלימה רק כדי להגיע למעט ריבה...

ובחיים - למרות שקשה לכם להשלים עם זה, לא תמיד החיים מתוקים, ולפעמים תצטרכו להשלים עם תקופות של יובש ושעמום. אל תעצרו את החיים בזמן שאתם מצפים לבואה של הריבה.

סופגניה ללא ריבה

לומר לכם את האמת או לשמור על מצב הרוח שלכם? טוב, אם אתם אוהבים סופגניה ללא ריבה כנראה שגם ככה מצב הרוח שלכם מינימלי, כי אתם אנשים מינימליסטים - אתם לא מצפים מהחיים ליותר מדי, והכמיהה שלכם היא למעט שלווה ולכמה שפחות טלטלות. אתם יודעים להנות מהשלווה ולמצוא הנאה בחלקים שאחרים יגדירו כ'משעממים'.

המוטו שלכם הוא - "רק אל תזיזו אותי מהמקום שבו אני נמצא עכשיו", ו"שרק לא יהיה יותר גרוע". אתם מעדיפים ללמוד ליהנות מהחיים עצמם, ובדור של חיפוש ריגושים ורדיפת הנאות - אתם יכולים להעביר קורס של "איך חיים חיים שפויים".

(צילום: Kobby Mendez on Unsplash)

טיפ שישנה לכם את החיים -

הרשו לעצמכם קצת ליהנות. נכון, החיים שלכם מספיק מלאים ואתם אוהבים אותם גם ככה, אבל אם תפרגנו לעצמכם נסיעה לאיזו חופשה מפנקת עם כמה ארוחות שחיתות - יכול להיות שתפיסת העולם שלכם תשתנה מעט, ולאו דווקא לרעה.

סופגניה עם ריבת חלב

אתם לא אוהבים להיות כמו כולם, אתם אוהבים להיות שונים ומיוחדים, אבל בסוף, אחרי ששברתם אינסוף מחסומים ואתם מרגישים פורצי דרך - אתם נדהמים לגלות שאתם לא היחידים: אתם מגלים שיש עוד אינסוף אנשים מקסימים ומקוריים שהלכו בדרך דומה לשלכם, ולמרות הרצון להיות מיוחדים - הם בדיוק כמוכם.

בנוסף, אתם אוהבים טרנדים, אבל לפעמים מאמצים אותם קצת באיחור. אתם אוהבים את הרכות של ריבת החלב הבהירה שלא מאיימת עליכם בשום צורה, אתם מעדיפים להשתמש במילים ולא בכח, ואפשר לשער שהאנשים שמקיפים אתכם חושבים שאתם אנשים נחמדים שלא יזיקו להם. אתם אמינים, חמודים, ולפעמים מתאכזבים מאד לגלות שאתם צפויים מראש...

(צילום: Billy Mangino on Unsplash)
(צילום: Courtney Cook on Unsplash)

טיפ שישנה לכם את החיים -

תהיו קצת יותר ביקורתיים, ותפסיקו להקשיב לכל מה שאומרים לכם. תתחילו להקשיב לקול הפנימי שלכם, והחיים שלכם ישתפרו בצורה דרסטית.

סופגניה בציפוי שוקולד

טוב, זה קל מדיי. אתם אוהבים אקשן ושונאים את השגרה. אתם אוהבים לחיות "על טורים גבוהים", להרגיש שהחיים שלכם מלאים במתח חיובי ואתם לא שוקטים על השמרים. גם אם הסביבה שלכם לא מודעת לסערות הפנימיות שעוברות עליכם - אתם חיים מאתגר לאתגר, ומאירוע לאירוע כי השגרה הורגת אתכם.

והדבר שהכי מאפיין אתכם - יש בתוככם איזשהו ילד קטן שלא מסכים להתבגר. אתם יודעים שהחיים מציבים בפניכם דרישות, אבל לפעמים הייתם מעדיפים לחזור לילדות, ולתת ל"מבוגרים" להכתיב לכם את החיים.

(צילום: Shayna Douglas on Unsplash)

טיפ שינה לכם את החיים -

השלימו עם זה שאתם לא אוהבים את השגרה ואל תנסו להילחם בזה. נסו לייצר פעילות ואקשן בחיי השגרה - ותופתעו לגלות שדווקא היצירתיות והאי שקט הפנימי שלכם עוזרים לכם להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות מהסובבים אתכם.

סופגניה בטעם פיסטוק

החיבור המיידי שלכם לטרנד החדש שפרץ בסערה לחיינו - מלמד עליכם לא מעט. אתם אוהבים להשתייך לחברה שסביבכם, ולהיות חלק מפעילות חברתית תוססת. אתם אוהבים התנסויות חדשות, קידמה ושינויים, וכנראה שאתם טיפוסים פורצי דרך.

(צילום: Courtney Cook on Unsplash)

טיפ שישנה לכם את החיים -

לא תמיד מה שכולם עושים נכון גם לכם. לפעמים לקדמה יש מחיר גבוה, והזרם עלול לקחת אתכם לאבדון. הרצון לשנות ולהשתנות הוא מבורך, אולם חשוב שתזכרו לפעמים להתבונן בעין ביקורתית על החברה שסביבכם. או כמו שסבתא הייתה אומרת: "אם כולם היו קופצים מהגג - גם אתם הייתם קופצים?!".

סופגניה מסוכרת בתוספת שוקולד בייגלה מלוח

אתם אינדיבידואליסטים חסרי תקנה, ואתם מוכנים לעשות הכל רק כדי לא להיות כמו כולם. אתם תסבירו לכולם שדווקא המלוח הוא המתוק החדש, ושהם עדיין לא מבינים את מה שאתם הבנתם לפני שבועיים. כן, בואו נודה על האמת - אתם קצת מתנשאים ואליטיסטים, ואם אתם כאלו כנראה שאתם אפילו לא רואים בכך כל חיסרון, זה חלק מהשלימות הבלתי נתפסת שלכם.

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

טיפ שישנה לכם אתם החיים -

טוב נכון, אתם צודקים - מי אני שבכלל אחשוב שיש לי את היכולת והזכות לשנות לכם את החיים הכל-כך מדויקים ומושלמים שלכם. צודקים, אני מוותר מראש...

סופגניה בטעם חלווה

אתם הנבחרים. האנשים שיודעים לשלב בין שגרה לפעילות שוטפת. אתם אוהבי אדם, אניני טעם אבל לא מתנשאים. לרוב אתם מצליחים להתמודד עם כל סיטואציה שאתם פוגשים בחיים. אתם אנשים חברותיים ואנשים אוהבים מאד לשהות סביבכם, ואתם הראשונים שמוזמנים לאירועים חברתיים.

(צילום: Jeswin Thomas on Unsplash)

טיפ שישנה לכם את החיים -

תרשו לעצמכם להשתגע מדיי פעם ותפסיקו להיות כל כך 'נכונים'. כנסו לחדר, תדליקו מוזיקה בפול ווליום, תעיפו כמה כריות ותרקדו. אף אחד עוד לא השתגע מכמה דקות של שיגעון.

• • • • •

טוב, ועכשיו ברצינות. באמת האמנתם שהאבחון הזה אומר עליכם משהו? נסו לקרוא את מגוון הטעמים, האם יש משהו שלא תוכלו להזדהות איתו בדרך כזאת או אחרת? האם אין בכם חלק אחד שאוהב שגרה וחלק שני ששונא אותה? האם אין בכם חלק שמרגיש אהוב וחלק שמרגיש שנוא? האם אין בכם איזשהו פער בין מי שאתם חושבים שאתם - לבין מי שאתם חושבים שאחרים חושבים עליכם? האם אין בכם חלק מבוגר וחלק ילדותי?

לכולנו יש.

אז כמובן שאם אתם ישיבישיער'ס מבריקים שיודעים להטיל ספק בכל טקסט שכתוב עם סימן קריאה - כנראה שמלכתחילה התייחסתם בביקורתיות ובציניות ל"אבחון" הזה, אבל גם אם האמנתם - זה פחות חשוב.

מה שחשוב באמת זה המסר: האם אתם מבינים מהו המסר שהיה חשוב לי להעביר?

המסר הוא: שמסתובבים בעולם אינספור אנשים שמגדירים את עצמם כ"מטפלים רגשיים", הם מתיימרים לרפא כל מצוקה ולפתור כל בעיה, בשעה שהיכולת האמיתית שיש להם היא "לחרטט בביטחון".

האם אתם יודעים להבדיל בין טיפול מקצועי ואמיתי שבאמת משנה חיים - לבין טיפול שמשנה את המאזן הכספי של המטפל בלבד? האם אתם נמצאים במשבר ואתם בולעים כל מילה שנאמרת בביטחון מוחלט - או שאתם יודעים להטיל ספק ולבדוק אם המטפל אכן עושה את עבודתו בצורה טובה?

(צילום: שאטרסטוק)

• • •

וכאן מגיעה השאלה האמיתית: איך יודעים דבר כזה? כיצד אפשר להבדיל בין מטפל מקצועי לבין מטפל חרטטן? אף אחד מאיתנו לא רוצה לפתוח את הלב למטפל שישאיר נזקים ויהרוס לו את החיים (זה אפשרי, וזה ממש קל...), אבל האם אפשר לזהות מטפל כזה עוד לפני שהוא התחיל לטפל?

התשובה די פשוטה - איזה רופא תעדיפו, רופא שלמד רפואה במשך שנים רבות, והוא בודק את החולה באמצעות דיאגנוזה שמתאימה לספרי הרפואה ומכשירים מתקדמים, או רופא אינטואיטיבי שמרפא על סמך ניסיונו האישי בלבד?

תארו לכם רופא שמספר לכם על כך שהוא לא צריך ללמוד כי יש לו יכולת ריפוי טבעית - הוא טוען שהוא הצליח לייצר תרופות משל עצמו, הוא טוען שהוא הציל מאות חולים באמצעות מרקחת אחת שמתאימה לכולם, והוא מדבר על 100% הצלחה. האם תלכו לרופא הזה שמבטיח לכם 100% הצלחה - או שתלכו לרופא מנוסה שבמשך עשר שנים למד את ספרי הרפואה ואומר לכם ש"אני לא יכול להבטיח מאה אחוזי הצלחה, אבל אני מתרשם שהבנתי את המקרה ויש לי תרופה מתאימה?", כשאתם פוגשים מטפל שלא למד טיפול, והוא חושב שאפשר להבין את הנפש מתוך ההיגיון האישי שלו עצתי היא שתשמרו ממנו מרחק.

עולם הנפש לא פחות מורכב מעולם הרפואה.

• • •

אם למרות הכל הייתם בוחרים ברופא הראשון - לא נותר לי אלא לקבוע שאתם אוהבים סופגניה מסוכרת בתוספת שוקולד בייגלה מלוח. כנראה שבכל זאת האבחון שלי שווה משהו...

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר