סערת 'ברברה'

תיעוד של פעם בחצי יובל: מאות יסעורונים אטלנטיים נצפו בישראל

מראה מרהיב ונדיר נראה בחופי ישראל אתמול, בעקבות סופת ברברה: מאות יסעורונים אטלנטיים נצפו בחופים. בפעם האחרונה שזה קרה, היה זה בחורף 1998 | צפו בתיעוד (מעניין, בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
יסעורונים אטלנטיים בחופי ישראל (צילום: ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע.)

בפעם האחרונה שהם נראו בישראל, זה היה לפני כ-25 שנים: בעקבות סערת "ברברה", שפקדה את ישראל השבוע, נצפתה תופעה נדירה ביותר – מאות יסעורונים אטלנטיים, נראו אתמול (רביעי), לאורך חופי ישראל, כמות שלא נראתה בארץ, מאז חורף של שנת 1998.

צפרי החברה להגנת הטבע, מספרים כי בימים האחרונים, התרבו התצפיות ביסעורונים אטלנטיים, בחופי הים התיכון, ואתמול, ביום רביעי, הגיע השיא - במהלך היום, חלפו מול חופי ישראל, ככל הנראה מאות יסעורונים אטלנטיים: מעל 100, נספרו מול נמל יפו ומול חוף פלמחים.

מספרים כאלה של יסעורונים אטלנטיים, אומרים בחברה להגנת הטבע, הם כמעט חסרי תקדים בישראל - ריכוז בסדר גדול כזה, תועד רק בחורף 1997/98.

"עופות ים רבים, מעדיפים את הים העמוק, שעשיר יותר במקורות מזון, כדוגמת פלנקטון וקְריל (חסילונים זעירים). היסעורונים, הם אחת הקבוצות האלה, והם הקטנים שבעופות הים, אך קשוחים ביותר, המבלים בלב האוקיינוסים ועפים אלפי קילומטרים מדי שנה, תוך התמודדות עם תנאי מזג אוויר קשים ביותר", מסביר ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות, בחברה להגנת הטבע.

לדבריו: "רבים מהיסעורונים, הם פעילי לילה בעיקר, ונמנעים מקרבת החוף, שם נמצאים שחפים, שגדולים מהם בהרבה ומחפשים טרף קל. יסעורונים לא מעטים, נצפו נטרפים על ידי שחפים וחמסנים (עוף ים אגרסיבי) בהתקרבם לחוף".

"חשוב להדגיש, כי עבור הצפרים שחוזים ביסעורונים כה רבים, זו חגיגה", מוסיף פרלמן ואומר, "אך עבור היסעורונים, זו תקופה קשה, של מועקה אחרי סופה גדולה, שנגמרת ככל הנראה במוות של רבים מהם. לצערנו, אין לנו מה לעשות בעניין, אלא לצפות ולהתרגש מעופות קשוחים אלה, הנדמים כנקודות שחורות, בלב ים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר