בעלייה לקבר | תיעוד

יהונתן פולארד סיפר: "אסתר לקחה אותי לסיבוב במאה שערים ואמרה לי 'אתה חייב לאהוב אותם'"

במלאות שנה לפטירתה של אסתר פולארד ע"ה, עליה האסיר המפורסם ובעלה - יהונתן לקברה בירושלים ואמר קדיש | "היא לימדה אותי שיעור באהבת ישראל. אסתר לקחה אותי לסיבוב במאה שערים. והסבירה לי מדוע אני חייב לאהוב ולכבד אותם" | תיעוד מהעלייה לקבר (חדשות בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
פולארד על קברה של רעייתו (צילום: עדי גינזבורג)

האסיר המפורסם, יהונתן פולארד, עלה היום (שני) לקברה של רעייתו שליוותה אותו במסירות שנים רבות, כשהיה בכלא בארה"ב ונפטרה לפני שנה לאחר שחלתה בנגיף הקורונה.

פולארד, עלה לקבר כאמור במלאות שנה לפטירתה של רעייתו המסורה שנלחמה עבורו כשלושים שנים ואמר קדיש על קברה.

בשיחה עם פעילים במאבק למען שחרורו אמש סיפר פולארד לזכרה של רעייתו אסתר: "היא לימדה אותי שיעור באהבת ישראל. זה קרה זמן קצר אחרי שנחתנו בארץ, אסתר לקחה אותי לסיבוב במאה שערים. היא פנתה אלי ואמרה: "היהודים האלה לא נראים כמוך, לא מדברים כמוך ולא חושבים כמוך, אבל כל אחד ואחד מהם הוא אחיך ואתה חייב לאהוב ולכבד אותם".

עוד סיפר פולארד: "מספר ימים לאחר מכן ביקרנו בתל אביב וגם שם אסתר חזרה כמעט על אותם מילים: "אלה יהודים שלא נראים כמוך, לא מדברים כמוך ולא חושבים כמוך - אבל הם כולם אחיך ועליך לכבד ולאהוב אותם בכל ליבך", אני מרגיש", סיכם יהונתן, שהדברים שאמרה לי אז מקבלים משמעות גדולה במיוחד בימים שאנו נמצאים כעת ודווקא ביום השנה לפטירתה, המסר הזה נחוץ מאי פעם".

כזכור לפני מספר חודשים דווח ב'כיכר השבת', על אירוסיו של פולארד לגב' רבקה אברהמס-דונין, חרדית אם ל-7 ילדים מירושלים.

"מה אשיב לה', כל תגמולוהי עלי", כתבו בני הזוג בהודעתם, "בשבח ובהודיה להי"ת אנו מתרגשים להודיע על אירוסינו. אנו מלאי תודה אליכם, חברינו ובני משפחתנו ולילדים היקרים על האהבה והחיבוק ובראש ובראשונה לאסתר ע"ה שבאהבתה האין סופית אף הכירה ביננו ואפשרה לנס הזה להתרחש. זכרה לא ימוש מאתנו לעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר