כל מה שצריך לדעת

תתכוננו לימים ארוכים; מתי מחליפים לשעון קיץ?

הלילות הארוכים - אאוט, ימים ארוכים - אין. ביום חמישי הקרוב נזיז את מחוגי השעון קדימה, נפסיד שעת שינה אחת בלילה ונקבל ימים ארוכים יותר | כל מה שצריך לדעת על הזזת השעון (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מזיזים לשעון קיץ (צילום: משרד הפנים)

שעון החורף שנכנס לתוקפו במוצאי שבת, ה' חשוון, יגיע לסיומו בחצות של יום חמישי הקרוב, אז ייכנס לתוקפו שעון הקיץ.

בהתאם לחוק קביעת הזמן, שעון הקיץ התשפ"ג - 2023 יחל כאמור בסוף השבוע הקרוב, אור ליום שישי ב' בניסן, בשעה 02:00 יש להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה לשעה 03:00.

שעון הקיץ והימים הארוכים יותר, יסתיימו במוצאי שבת, אור ליום ראשון י"ד בחשוון תשפ"ד, 29.10.2023.

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ: "מסוף השבוע הקרוב יחל שעון הקיץ ואזרחי ישראל יהנו משעת אור נוספת. כניסתו של שעון הקיץ בלילה שבין חמישי לשישי תאפשר לכולנו לחזור מהעבודה והלימודים בשעות האור ולהתייעל אנרגטית. שינוי השעון במהלך סוף השבוע יאפשר לכולנו להתחיל את שבוע העבודה מבלי לאבד שעות שינה בלילה".

כדאי לדעת: בעלי סמארטפונים וטאבלטים מדגמים חדשים יחסית צריכים לוודא שהמכשיר מכוון למצב אוטומטי, כדי שהשעון יתעדכן בעצמו.

למה בכלל מזיזים את השעון?

שמח ששאלתם כי יש לי תשובה נחמדה לזה:

המנהג התחיל עוד במאה השמונה עשרה על ידי בנג'מין פרנקלין – מנהיג ארצות הברית בזמנו, כדי לסייע לחקלאים לנצל יותר משעות שמש בכל יום ובכך להשפיע לטובה על הכלכלה. כיום, למעשה, חוקרים טוענים שאין לזה שום השלכות ואם כבר אתם מתעקשים, ההשלכות האפשריות הן שזה רק משפיע לרעה על הכלכלה.

עד אמצע המאה ה-19, ואף לאחר מכן, קביעת השעה נעשתה בכל עיר בנפרד. היא הייתה גמישה והסתמכה על מיקום השמש בשמים.

מי שהעלה ראשון את רעיון של שעון קיץ כפי שהוא מוכר כיום היה ג'ורג' ורנון הדסון מניו זילנד כאשר ב-16 באוקטובר 1895 הציע להקדים את השעה בשעתיים (!) במשך חודשי הקיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר