ראיון מיוחד

המתווך בעסקת שליט: "נתתי לבכיר חמאס את ספר הזוהר"

הוא פעיל שלום כבר למעלה מ-30 שנה, משדר ברדיו "קול השלום" ולאחרונה נקשר שמו בסיוע לצאת עסקת שליט אל הפועל. גרשון בסקין מספר ל"כיכר השבת" על הקשר היומיומי שנרקם עם בכירי חמאס, וחושף: "רזי חאמד, לשעבר דובר ממשלת חמאס, קיבל ממני את ספר הזוהר". צפו (אקטואליה)

שלושה ימים לאחר חטיפתו של גלעד שליט פנה גורם בחמאס אל גרשון בסקין, וביקש לפתוח ערוץ תקשורת עם ישראל. היה זה תקדים היסטורי.

באותם ימים, הגיעה אל בסקין שיחת טלפון מלשכתו של בכיר חמאס. כך החל הקשר שבסופו, כעבור חמש וחצי שנים, ישוחרר גלעד שליט וירגש מדינה שלמה.

בסקין מגלה כי גורמים רבניים קיימו במשך השנים קשר עם חמאס, אבל הקשר שהוא עצמו יצר היה קשר של אמון. "זה מה שאיפשר לנו לנהל משא ומתן ולהגיע לתוצאות", הוא אומר.

בסקין מוסיף ומספר: "ביקשו ממני להעביר ספר זוהר לרזי חאמד, בכיר חמאס ולשעבר דובר ממשלת חמאס. אל הספר צורף דף בערבית שהסביר על מהותו של הספר. הוא קיבל את הספר, ושם אותו בספרייה בבית. קיבלתי גם אני ספר קטן שליווה אותי לאורך המסע".

בסקין טרם פגש את הבחור שלמענו נלחם שנים רבות כל-כך - גלעד שליט. "דיברתי עם נועם והמשפחה לפני מספר ימים, ואנחנו עוד ניפגש".

הקשר עם חמאס, כך מתברר, הוא יומיומי. לפני ימים אחדים, כשרוחות מלחמה נשבו בערי הדרום, בסקין היה מעורב במאמצים להשיג הפסקת אש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר