ח"כ ניסים זאב: "יתד נאמן - הוא עיתון חרדי אבל שמאלני"

חבר-הכנסת ניסים זאב (ש"ס) נאם השבוע במליאת הכנסת ואמר: "כל התקשורת הם שמאלניים". ח"כ ניצן הורביץ הקניט אותו: "למה? מה אתה לא קורא יתד נאמן?". זאב השיב: "יתד נאמן זה אמנם עיתון חרדי – אבל מה לעשות, הוא עיתון שמאלני". וגם, על השבת של השר אריאל אטיאס עם האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא. "כיכר השבת" מתכבד להגיש את ה'פיסטוקים' של השבוע, בעריכת אפרים גלעד

אפרים גלעד | כיכר השבת |
ח"כ ניסים זאב (פלאש 90)

♦ עשרות דיינים הצטופפו בעיר באר שבע, לשמוע את שיעורו של הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, בכולל לדיינים בראשות רב העיר הגאון רבי יהודה דרעי שליט"א - מחותנו של ה"ילקוט יוסף". במהלך השיעור קיבל הרב דרעי שיחת טלפון ונאלץ לעזוב את השיעור באמצע. המדור מנוע מלספר את הסיבה.

♦ ומיד אחרי כן, המשיך הרב יצחק יוסף לשיעור בכולל שבראשות הגאון הצדיק רבי פנחס אבוחצירא שליט"א, בנו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל. רבי פנחס התעקש לשבת מול הרב ולא לצידו, בכדי להאזין לדבריו כשאר האברכים. "אני יישב עם שאר הציבור מול הרב, כתלמיד בפני רבו", אמר רבי פנחס להרב יצחק יוסף.

♦ ולא רק הרב יצחק יוסף שליט"א הגיע למעונו של רבי פנחס אבוחצירא שליט"א. תושבי העיר באר שבע לחשו למדור כי בשבת האחרונה הגיע שר חשוב מש"ס ביחד עם משפחתו העונה לשם אריאל אטיאס לשבות במעונו של רבי פנחס. משפחות אבוחצירא ואטיאס אכלו על אותו שולחן את סעודות השבת. המדור היה מוכן לשלם הרבה בכדי להיות זבוב במקום.

♦ העיניים של המדור ראו על שולחנו של הרב יצחק יוסף בישיבת חזון עובדיה בירושלים, סקיצה לספר ילקוט יוסף בשפה הפרסית. מסתבר שאחד האברכים דובר השפה הפרסית החליט לתרגם את הסדרה הפופולארית לשפת האם שלו, ולהפיצה באלפי עותקים בישראל וגם באיראן.

♦ בשבוע האחרון הוציא הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, ראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק, את ספרו החדש "דרכי העיון". הספר שיצא, נחטף באותו יום ואזל מן המלאי. בכסא רחמים מתכוננים עכשיו להדפסה השנייה.

♦ אל אולמי ארמונות חן בבני הגיעו רבנים ואישי ציבור רבים להשתתף בשמחת חתונת נכדת הגאון רבי שלמה קורח שליט"א, רב העיר בני ברק, עם בנו של איש החסד ר' ישעיהו כלף שליט"א. כיבדו בנוכחותם: הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, הגאון רבי משה מאיה שליט"א, הגאון רבי שלמה בן שמעון שליט"א, הגאון רבי מכלוף פחימה שליט"א, הרב מנשה זליכה שליט"א, הרב רפאל בן זאב ור' משה עידן הי"ו – יושבי ראש המועצה הדתית בב"ב, וכן חברי מועצת העיר ואישי ציבור.

♦ אל משרדי רשת החינוך התורני בירושלים הגיעו השבוע עשרות מנהלי מוסדות, בכדי לסדר את התקנים לשנה"ל הבעל"ט. בלטו בנוכחותם מנהלי מוסדות מהמגזר החסידי והליטאי. "אצלכם ברשת אנחנו מרגישים יותר בבית יותר מאשר אצלנו בחינוך העצמאי", הפטיר אחד המנהלים למדור.

♦ העיניים של המדור שוטטו גם השבוע בעיר הבירה ירושלים, וראו את הגאון הצדיק רבי בניהו שמואלי שליט"א, צועד ברחובות ירושלים בשעות הבוקר. מסתבר שהרב עושה כל בוקר הליכה מביתו שברח' עובדיה בשכונת גאולה, לעבר שכונת מחנה יהודה, שם שוכנת הישיבה שבראשותו "נהר שלום".

♦ השר לשרותי דת ר' יעקב מרגי הי"ו טס השבוע לארצות הברית לחזק את הקהילות היהודיות בחו"ל. מרגי אף השתתף בכינוס של שלוחי חב"ד. בעין המדור נצפה גם שדר הרדיו אבי מימרן דוחף את המיקרופון של רדיו 'קול ברמה' לאחד השלוחים.

♦ ח"כ הרב ניסים זאב עלה בשבוע שעבר על דוכן הכנסת ופצח בנאום: "כל התקשורת הם שמאלניים, מזל שיש את עיתון ישראל היום שהוא העיתון הימני היחיד". ח"כ ניצן הורביץ הקניט אותו: "למה? מה אתה לא קורא יתד נאמן?". זאב לא נשאר חייב: "יתד נאמן זה אמנם עיתון חרדי – אבל מה לעשות, הוא עיתון שמאלני". המדור אף פעם לא נגע בעיתון הזה.

♦ לאחר ביקורו של ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול בלונדון - בירת בריטניה, הגיע שגריר בריטניה מתיו גולד לבית שמש בכדי לראות מקרוב את התרחבות העיר. אבוטבול סיפר לשגריר כי גם הוא שגריר מסוג אחר – שגריר של תנועת ש"ס ושל מרן מאור ישראל רבי עובדיה יוסף שליט"א בעיר. השגריר סיפר בהתרגשות על המפגש שהיה לו בחודש האחרון עם מרן, כשאבוטבול לוקח אותו ומראה לו תמונה נדירה שתלויה במשרדי העירייה, בה נראה הבחור משה אבוטבול מקבל את ברכתו של מרן מאור ישראל שליט"א.

♦ ואותו אבוטבול הזמין צעירים ספרדים למפגש מיוחד בעיר, וביקש מהם שישפיעו על מכריהם וחבריהם שיבואו להתגורר בעיר, בעקבות השיווקים הגדולים של שלושת אלפים יחידות דיור שישווקו ברמת בית שמש ג'-2 בתקופה הקרובה. הצעירים הבטיחו שיעשו הכל וינסו להשפיע גם על החברים.

♦ כשהודיעו לח"כ לשעבר הרב שלמה בניזרי על הנכד החדש שהצטרף למשפחה, הוא היה מאושר במיוחד. היום נערכה ברית המילה באולמי לה-בל בירושלים. המדור מאחל ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאב המאושר נתנאל בניזרי, ולסבא רבי שלמה. שיזכו לגדלו לתורה לחופה למצוות ולמעשים טובים.

♦ עוד מסעדה הצטרפה לה לחממת הכשרות המהודרת של בד"צ בית יוסף. מסעדת מאסטר גריל בפתח תקווה. המדור ביקר שם ונהנה משירות אדיב במיוחד, ומאוכל ברמה אחרת (החצילים הפרגיות הכבד והצלעות היו מעולים. מומלץ בחום). "החלפנו את הכשרות שהייתה כשרות רבנות רגילה לכשרות בד"צ בית יוסף", אומר אבי, הבעלים של המקום למדור, "בגלל הדרישה של הציבור לכשרות מהודרת יותר. בד"צ בית יוסף נותן כיום את המענה לכלל האוכלוסייה, ואנחנו שמחים שהמקום מתהדר בכשרות זו". במקום ישנו גם אולם אירועים שצמוד למסעדה. המדור שוקל לעשות שם אירוע. אל תדאגו, נזמין גם אתכם.

♦ ולא רק מאסטר גריל הצטרפה לחממת הכשרות המהודרת של בד"צ בית יוסף. השבוע הצטרפו עוד שתי מסעדות חדשות בירושלים בכשרות המהודרת. מסעדת הללויה ברח' הלל בעיר, וסושי אושי אושי בקניון מלחה. המדור בדק את מסעדת הללויה, ומצא שם מקום שקט עם אוכל נחמד. המחירים באמת זולים.

♦ המדור תפס במזנון הכנסת את דודו אלחדד, העוזר המסור של השר משולם נהרי, כשהוא לחוץ ומחפש דבר מה. מסתבר שאותו אלחדד איבד את הארנק שלו ופחד שמסמכים ממנו יודלפו לעיניים זרות או לפיסטוקים. לאחר שעה ארוכה נמצאה האבידה בשלום.

♦ ולאותו מזנון התכנסו השבוע לדיבוק חברים כל הברנז'ה הש"סית. נצפו בעין המדור: סגן ראש העיר ירושלים ר' אלי שמחיוף, סגן ראש העיר בני ברק ר' אלי דדון, המזכיר הנצחי של סיעת ש"ס ר' אלישיב רבין, עוזר שר הדתות ר' ניסים אלקסלסי, עוזר שר השיכון ר' איציק אלחרר, חבר מועצת העיר בית שמש ר' ראובן כהן, ומנכ"ל עיתון יום ליום עו"ד רונן פרץ.

♦ החברים ברדיו קול ברמה החליטו להפתיע השבוע את עמי מימון, וארגנו לו מסיבת יום הולדת בשידור חי לרגל מלאות לו 36 שנים עלי אדמות. במהלך השידור עלה ר' צבי עמאר, הבעלים של הרדיו לשידור ובירך את מימון. "יש הרבה משפחות בצרפת ששומעות אותך כל יום, ואתה נותן להם שעה של אושר ושמחה. אני רוצה להגיד לך בשמם תודה רבה".

♦ פינת המזל"טים: לרבי משה אילוז שליט"א מנכ"ל אל המעיין לרגל שמחת בר המצווה לבנו, לסגן שר האוצר ר' יצחק כהן הי"ו לרגל יום הולדתו השישים, ולר' דוד שעיו הי"ו מרדיו קול ברמה לרגל הולדת הבת.

המדור 'פיסטוקים' של אפרים גלעד מתפרסם בעיתון 'יום ליום'

סמנכ"לי השיווק של 'יום ליום' ו'קול ברמה' סוגרים דילים (צילום: כיכר השבת)
אלישיב רבין, דורון קדוש ואלי דדון (צילום: כיכר השבת)
ניסים אלקסלסי ואלישיב רבין (צילום: כיכר השבת)
ראובן כהן, איציק אלחרר ואלישיב רבין (צילום: כיכר השבת)
חתונת נכדת רב העיר בני-ברק בנו של איש החסד ר' ישעיהו כלף (צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות