לראשונה: פעילים חילוניים של 'אם תרצו' יתלו פשקווילים הקוראים לגיוס חרדים

פעילי תנועת אם תרצו יתלו הלילה פשקווילים הקוראים לחרדים להתגייס לצבא. הפשקוויל החילוני מתיימר לשכנע את הציבור החרדי כי דווקא לפי התורה חייבים להתגייס. גורם בהעדה החרדית הגיב ל'כיכר השבת': "לא נתייחס אליהם, הם מחפשים שאנחנו נתקוף אותם בכדי שהם יעלו לכותרות. לא ניתן להם את זה. כמובן שהחבר'ה שלנו ידאגו לא להשאיר אף מודעה מודבקת ברחוב" ואיך הגיבו בדוסים? בפשקוויל נגדי (בכיכר, מעניין)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
הפשקוויל (צילום: צילום מסך)

פעילי תנועת 'אם תרצו' יתלו הלילה (ג') פשקווילים הקוראים לחרדים להתגייס לצבא, הפשקוויל החילוני מתיימר לשכנע את הציבור החרדי כי דווקא לפי ההשקפה החרדית ולפי ההלכה חייבים להתגייס.

תנועת אם תרצו היא תנועה ימנית שהוקמה ב-2007 מיד לאחר מלחמת לבנון השנייה כאשר האג'נדה שלה היא "חיזוק ערכי הציונות בישראל". אין זו הפעם הראשונה שהתנועה מביעה את דעתה בנושא גיוס חרדים, הפשקוויל הנוכחי מגיע לאחר שאנשי 'אם תרצו' השתתפו בהפגנת הפראיירים למרות שהרוח הכללית בימין הייתה נגד ההפגנה.

רונן שובל יו"ר תנועת "אם תרצו" אומר בשיחה ל'כיכר השבת' כי הפשקוויל הוא הדרך לפנות לציבור החרדי, "אם אני רוצה לדבר לשמאל אני מתראיין ל'הארץ', אם אני רוצה לדבר לציבור הדתי לאומי אני מתראיין ל'מקור ראשון' ולציבור החרדי פונים בפשקוויל".

"אנו פונים לציבור החרדי בגישה חיובית ומתוך רצון כן לייצר הידברות שתוביל לשיתוף פעולה. אנו מפצירים בציבור החרדי לגלות אחריות לכלל ולהיות שותף מלא גם בקיומו הפיזי של עם ישראל והמדינה, לצד קיומו הרוחני. שובל הציע גם כי השירות האזרחי יכלול לימוד תורה "אני קורא לארגוני צעירים חרדיים להגיע להידברות רצינית, אני בטוח כי מתוך הדברות כזו תצא הצעה רצינית ומעשית יותר מאשר הפוליטיקאים יכולים לייצר".

הפשקוויל של 'אם תרצו' (צילום: כיכר השבת)

גורם בעדה החרדית הגיב ל'כיכר השבת': "אנחנו לא נתייחס אליהם, הם מחפשים שאנחנו נתקוף אותם בכדי שהם יעלו
לכותרות. לא ניתן להם את זה. כמובן שהחבר'ה שלנו ידאגו לא להשאיר אף מודעה מודבקת ברחוב".

עם זאת ציין הגורם: "אנחנו לא נשלוט בצעירים, ייתכן שהם יתנגדו פיזית להדבקת המודעות".

בפרויקט ההסברה 'דוסים' הגיבו ל'אם תרצו' בפשקוויל משלהם, בפשקוויל של 'דוסים' הם הגדירו מהו הכורח והצורך האמיתי בגיוס חרדים: פינוי ישובים ואבטחת הפגנה רדיקאלית בבלעין.

התגובה של 'דוסים' (כיכר השבת)

הפשקוויל של 'דוסים' צילום: (כיכר השבת)

לדברי מאיר לבנון מפרויקט 'דוסים': "ארגון 'אם תרצו' קוראים לגיוס בכפיה של בחורי ישיבות, הם תמכו אקטיבית בוועדת פלסנר, כך שהניסיון לפשוט טלפיים בצדקנות כביכול הם "רק רוצים לדבר" הוא דוחה ומקומם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר