סין הודיעה: אין להשתמש בווינדוס 8 במוסדות ממשלתיים

סין החליטה לאסור שימוש במערכת ההפעלה ווינדוס 8 במחשבים במוסדות ממשלתיים. מה הסיבה להודעה? אי ידידותיות לסביבה או ניסיון לאלץ את מיקרוסופט לתמוך ב-XP? (טכנולוגיה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מרכז הרכש הממשלתי הסיני הודיע בימים האחרונים כי החליט לאסור לעשות שימוש במערכת ההפעלה ווינדוס 8 במחשבים במוסדות סינים ממשלתיים, וזאת לאור העובדה כי המערכת, לכאורה, לא ידידותית לסביבה. מנגד, סוכנות ידיעות סינית רשמית דיווחה כי ההוראה התקבלה משיקולים של אבטחת מידע.

בחברת מיקרוסופט אמרו בתגובה להודעה הסינית כי הופתעו מהאזכור של ווינדוס 8 בהודעה הרשמית של מרכז הרכש הממשלתי הסיני. "מיקרוסופט עבדה באופן פרואקטיבי בשיתוף פעולה עם המרכז ועם סוכנויות ממשלתיות אחרות כדי להבטיח שכל מוצרינו תואמים את הדרישות הממשלתיות".

"נמשיך לספק עותקים של ווינדוס 7 לגופים ממשלתיים בסין, ובמקביל נמשיך בתהליך ההערכה של ווינדוס 8 מול הגורמים הרלוונטיים" אמרו במיקרוסופט.

סוכנות הידיעות הממשלתית שדיווחה כי המניעים לאיסור הם שיקולי אבטחת מידע, טענה כי הדבר קשור להחלטת חברת מיקרוסופט להפסיק לתמוך במערכת ההפעלה ווינדוס XP ולהפסיק לספק עדכוני אבטחה עבורה.

לפי ההערכות, מדובר בניסיון סיני לכפות על מיקרוסופט לחזור ולתמוך במערכת ההפעלה הוותיקה שלפי מחקרים שונים נמצאת על כמחצית מהמחשבים הסינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר