הדלפה ראשונה של "Windows 9": תתאים את עצמה למכשיר

במיקרוסופט כבר עובדים על מערכת ההפעלה הבאה שלה ה-Windows 9 שצפויה לצאת כבטא עוד השנה. הדלפה ראשונה מעיתונאית המקורבת למיקרוסופט מלמדת על מערכת הפעלה אחת לכל הפלטפורמות הקיימות שתתאים את עצמם אוטומטית למכשיר עליו היא רצה.

חיים אבני | כיכר השבת |
ממשק המטרו (shutterstock)

במיקרוסופט כבר הבינו מזמן שמערכת ההפעלה הנוכחית שלה, ה- Windows 8, היא כישלון די מוחץ. למרות שמערכת ההפעלה מתקדמת, ומכילה שיפורים משמעותיים לעומת מערכת ההפעלה הקודמת שלה, ולמרות ניסיון המיתוג מחדש של Windows 8.1, מערכת ההפעלה לא הצליחה לתפוס גובה, ונכון להיום רק כ-13 אחוזים ממשתמשי מיקרוסופט עברו ל-Windows 8.

זה כמה חודשים שכבר ברור שבמיקרוסופט עובדים במרץ על מערכת ההפעלה הבאה שלה, שזכתה לשם הקוד Threshold (סף), ועל פי דיווחים שונים והדלפות, צפויה להיחשף עוד השנה ולצאת לגרסת בטא עד לסוף השנה האזרחית הנוכחית, בתוך פחות מחצי שנה. כל זאת על מנת למשוך את הרוב המוחלט של משתמשי Windows שנשארו עם מערכת ההפעלה הקודמת של החברה Windows 7.

כעת חושפת כתבת המקורבת לחברה, כי מערכת ההפעלה החדשה תהיה שווה לכל המכשירים, אלא שהמערכת תזהה על איזה מכשיר היא רצה, ותריץ סביבת עבודה מתאימה. כך אם תעבדו על מחשב, תקבלו מערכת שמותאמת למחשב, עם שולחן העבודה בסגנון Windows 7, שתוכל גם להריץ את מה שמכונה במיקרוסופט 'אפליקציות מודרניות'. אם תעבדו על טאבלט או אפילו טלפון, המערכת תהיה דומה, אך היא תוצג לכם בממשק בסגנון ה'מטרו' של Windows 8. אם תעבדו על מחשב היברידי, שהוא טאבלט שניתן לחבר למקלדת ולשמש כמחשב, אזי כשתחברו את המקלדת, תקבלו ממשק של שולחן עבודה מסורתי, אחרת יוצג לכם ממשק המטרו.

מיקרוסופט, ספגה כישלון במערכת ההפעלה הנוכחית (shutterstock)

אחד החסרונות המשמעותיים שחוו משתמשי Windows 8, הוא חסרון תפריט ההתחל, במיקרוסופט ניסו בכח לדחוף את ממשק המטרו, וסרבו בתחילה להחזיר את ההתחל. אך ב- Windows 8.1 כבר הוחזר הכפתור, ללא התפריט. כשהתפריט אמור היה לצאת בעדכון הבא בעוד כחודש. אלא שכרגע נראה שהעדכון הבא לא יכלול שיפורים משמעותיים, והוספת התפריט צפויה רק ב- Windows 9.

עם זאת קיימות בשוק כמה תוכנות שמוסיפות את כפתור ההתחל, כמו התוכנה startisback שעל פי השמועה יתכן ויוצרה על ידי הדלפה מכוונת של מיקרוסופט, ניתן להורידה מכאן, או התוכנה classic shell, שגם יכולה להשוות את מראה ה- Windows 8 שלכם למראה המוכר של Windows 7, אותה ניתן להוריד מכאן.

התחושה היא שמיקרוסופט מוכרת לנו מוצרי בטא, שהרי במערכות ההפעלה האחרונות של החברה קיבלנו תמיד מערכת הפעלה די מהפכנית, אך מלאה בבאגים ובעיות נוספות, כשלאחר כשנתיים מושקת מערכת דומה ועיקר השינוי בה הוא בתיקון אותן בעיות שהמשתמשים דיווחו עליהן.

Windows 8 נחשבת ככישלון של ענקית התוכנה מיקרוסופט, למרות השיפורים המשמעותיים שבה, בעיקר בגלל הממשק, שנתפס בציבור כמתאים לטאבלטים אך לא למחשב עבודה. Windows 8.1 ניסתה לשפר את חווית המשתמש במחשבים ולמתג מחדש את המערכת, ואף נחלה הצלחה חלקית, אך הנתונים מראים שרוב של למעלה מ-50 אחוזים החליטו להישאר עם Windows 7. מה שאפילו גרם לחברת אפל ללגלג על מיקרוסופט כשהשיקה את המערכת ההפעלה החדשה שלה.

ממשק המטרו, נכשל (shutterstock)

"Windows 9" תהיה מכוונת בעיקר למשיכת המשתמשים שנותרו ב- Windows 7 למערכות ההפעלה החדשות של החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר