מיקרוסופט מציגה: מקלדת לשעונים חכמים ושלום עם גוגל

עמק סיליקון חדש? אחרי מלחמה שנמשכה יותר מעשור. מציגה ענקית התוכנה מיקרוסופט מקלדת ייעודית ומתקדמת לשעונים חכמים עם צגים זעירים, אשר עושה שימוש במערכת ההפעלה Android Wear של המתחרה הגדולה, ענקית האינטרנט גוגל. עידן חדש ביחסי היריבות המרות?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מיקרוסופט)

ענקית התכנה מיקרוסופט נכנסת לתחום המקלדות: כיום, כאשר כבר ברור לכל כי מהפיכת המחשוב הלביש היא ה-דבר הבא בעולם הטכנולוגיה. וכאשר כל ענקיות הטכנולוגיה כבר השיקו שעונים חכמים, חלקן אפילו כמה דורות של גאדג'טים כאלו. עולה השאלה שוב ושוב, מה אפשר לעשות עם מסך כה קטן, ואיך בכלל כותבים הודעות במיני מסך הזה.

כעת, שחררה ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, אב טיפוס למקלדת חדשה וייעודית לשעונים חכמים, המיועדת לפעול על מסכים קטנים במיוחד, כמו מסך 1.6 אינץ' המוצג בסרטון, בשעונים העושים שימוש במערכת ההפעלה החדשה של גוגל, Android Wear, המיועדת למוצרי המחשוב הלביש.

המקלדת פועלת על ידי זיהוי כתב יד מתקדם, כך שבמקום להקליד את האות המבוקשת, כל שעליכם לעשות הוא לצייר את האות, הספרה או הסימן, על גבי הצג. המקלדת תכלול תכונה לחיזוי הקלדה, שאמורה להקל על המשתמשים. למרות זאת, טרם ברור האם תכונות אלו יעבדו כראוי, והאם המקלדת מכילה תכונות שטרם נראו בשוק.

מיקרוסופט ממליצה למשתמשים החדשים להיות סלחנים כלפי האפליקציה בשלבי השימוש הראשונים, כשבינתיים המערכת תלמד באופן טוב יותר את כתב ידו, את העדפותיו, ואת המילים בהם הוא משתמש. המקלדת החדשה כבר שוחררה, והיא זמינה להורדה "לצרכי מחקר" באתר מיקרוספט.

במיקרוסופט מציינים כי אין זה המקלדת הראשונה לשעונים חכמים, וכי למעשה המקלדת מבוססת על שעון ה-AT-550 של קסיו, שנחשב לאחד השעונים החכמים הראשונים שהושקו, עוד בשנת 1984. וכלל מחשבון שאליו הוזנו הנתונים בעזרת מסך שרטוט על המסך, שהיה מסך מגע.

עידן חדש ביחסי Microsoft Google?

למרות הפתרון המוצע לבעלי השעונים החכמים. את עיננו צדה דווקא הופעת האורח של מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, גוגל, בסרטון ההדגמה של מיקרוסופט, שכידוע אחראית על מנוע החיפוש המתחרה, בינג.

בשנה האחרונה, מאז נכנס לתפקיד המנכ"ל במיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הכריז הנ"ל כי פני מיקרוסופט לשקט תעשייתי עם ענקית האינטרנט המתחרה, גוגל, למרות התחרות הקשה איתה. אך מספר מהלכים, כמו ביטול סדרת נוקיה לומיה המריצה את אנדרואיד של גוגל, לאחר שמיקרוסופט רכשה את נוקיה. כמו גם מהלכים אחרים של נאדלה, העמידו בסימן שאלה את ההצהרות הראשונות.

אך כעת ייתכן כי פני מיקרוסופט אכן לשלום עם גוגל. במיוחד אם ניקח את העובדה שהמקלדת פותחה עבור מערכת ההפעלה החדשה של גוגל, המיועדת לשעונים חכמים, Android Wear. אשר נחשבת לפרויקט דגל של גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר