פייסבוק השיקה אפליקציית צ'ט אנונימית

הכירו את "Rooms", התשובה של פייסבוק לרשתות החברתיות האנונימיות שנוגסות בשליטה הבלתי מעורערת של פייסבוק בתחום הרשתות החברתיות. בינתיים האפליקציה זמינה רק למשתמשי iOS של אפל. האם אפליקציה אחת תעצור את הסחף לכיוון המתחרות החדשות? (דיגיטל, אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
האפליקציה החדשה (צילום מסך)

האם פייסבוק מתחילה סוף סוף ללכת לקראת המשתמשים ופרטיותם? הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, השיקה במהלך סוף השבוע האחרון את שירות הצ'אט האנונימי החדש שלה, Rooms. ככל הנראה מדובר בפיתוח הסודי שעבדו עליו בחברה ועליו דיווחנו לפני כשבועיים.

האפליקציה החדשה שזמינה להורדה בינתיים רק למשתמשי מכשירי אפל וטרם ברור מתי תהיה זמינה לאנדרואיד, מאפשרת להקים חדרי צ'ט כאשר מנהל "החדר" יכול לצרף חברים לחדר על בסיס תחומי עניין משותפים. על מנת להירשם לאפליקציה כל מכשיר טלפון יקבל קוד ייחודי שיוודא כי המשתמש אינו עושה שימוש במספר שמות משתמשים. כאשר המשתמש יוכל לבחור לעצמו כינוי ככל שיחפוץ, גם אם זה אינו שמו האמתי.

מנהל חדר המעוניין להוסיף חברים לחדרו, יוכל ליצור קוד QR שישמש כלינק הזמנה ועל ידי סריקה שלו המשתמש יצטרף לחדר. בפייסבוק שמים דגש על הפרטיות והאנונימיות המוקנית למשתמשים באפליקציה החדשה.

לדברי בכירים בפייסבוק, האפליקציה שאבה את השראתה מחדרי הצ'אט של סוף שנות ה-90, אך האפליקציה מאפשרת שימוש מתקדם בשירותי הצ'ט. לטענתם, השירות יוכל לאפשר לחולים במחלה מסוימת לחלוק את רגשותיהם עם חולים נוספים ובאנונימיות מלאה. עם זאת, בחברה מדגישים כי לא מדובר באפליקציה ייחודית לחולים, וכי כל אדם יוכל להשתמש בה.

חבל ההצלה של פייסבוק?

לאחרונה התרבו המתחרות בפייסבוק, כמו למשל הרשת החברתית Ello, אשר מבטיחה למשתמשיה שמירה על פרטיות ופתחה במתקפה על פייסבוק בגין מה שמכנים אצלה "מכירה של פרטיות המשתמשים לכל דורש". Ello זוכה לפופולריות רבה למרות שהיא טרם שוחררה לציבור הרחב והיא זמינה רק למי שזכה לקבל הזמנה מהרשת.

גם אפליקציית סיקרט זוכה לפופולריות רבה בעולם, כאשר אנליסטים מעריכים כי רבים ממשתמשי פייסבוק נוטשים את הרשת לטובת סיקרט.

מצב זה גרם לפייסבוק להתחיל לפתח אפליקציות אנונימיות יותר, תוך כדי שהם עדיין מקפידים על החשיפה המקסימלית של הפרטים האישיים בפייסבוק. שם עדיין אוסרת החברה שימוש בשמות בדויים או בכינויים.

בפייסבוק מקווים כי האפליקציות החדשות לא יהוו תחליף לרשת החברתית שלה, אלא יהוו אפליקציות משלימות, שמאפשרות גם שימוש באנונימיות יחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר