מיקרוסופט מפתיעה שוב: Windows 10 תהיה מערכת ההפעלה האחרונה

לאחר מספר הפתעות שהטילה מיקרוסופט בנוגע למערכת ההפעלה החדשה שלה - Windows 10, מגיע כעת הפצצה החדשה - Windows 10 תהיה מערכת ההפעלה האחרונה של ענקית התכנה. אז איך זה יעבוד (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

Windows 10 תהיה הגרסה האחרונה של החלונות: לאחר אין ספור הצהרות מפתיעות ששחררה ענקית התכנה האמריקנית במהלך החודשים האחרונים, מוסיפה החברה כעת הצהרה מפתיעה למדי, כשדובר החברה שחרר הודעה על כך שמערכת ההפעלה החדשה של החברה שתושק בשבועות הקרובים תהיה הגרסה האחרונה שתשחרר החברה למשפחת Windows הפופולרית.

דובר החברה הסבי,ר כי מערכת ההפעלה Windows 10 נמצאת על מנת להישאר, והיא לא הולכת לשום מקום. אלא שבמקום המודל של שחרור מערכות הפעלה חדשות מדי מספר שנים, מודל שהכניס מיליארדים לקופת החברה. עוברת כעת החברה למודל של עדכוני מערכת שיכללו את השיפורים המתחייבים - ובחינם.

המהלך מתאפשר כחלק משינוי החשיבה היסודי שביצעו בחברה, במהלכה הוחלט לחסל את המודל העסקי של מכירת מערכות הפעלה, שמתחדשות מדי כמה שנים. למודל שמציע מערכת הפעלה חינמית, או בתשלום חד פעמי, כשההכנסות מסתמכות על מוצרים נלווים ומפרסום, כמו הפניית משתמשים למנוע החיפוש הרווחי של החברה - בינג.

לפני מספר חודשים הפתיעה החברה, כשהודיעה כי מערכת ההפעלה החדשה - Windows 10, שנחשבת לטובה ביותר שהוציאה החברה מעולם, תוצע למשתמשים בחינם. כלומר שמשתמשי מערכות ההפעלה הקודמות יזכו לעדכון חינמי למערכת ההפעלה החדשה והמתקדמת.

שבועות ספורים לאחר מכן הפתיעה החברה שוב, כשהודיעה כי גם בעלי מערכת הפעלה שאינה חוקית (עותק פרוץ), יזכו גם הם לעדכון חינמי למערכת ההפעלה Windows 10, אלא שאז תמשיך המערכת להתריע על כך שהמערכת איננה חוקית, ותתקין עדכוני אבטחה בלבד.

נכון לעתה, לא ברור מהו התמחור שתעמיד מיקרוסופט למערכת ההפעלה החדשה שלה, והאם יצרניות החומרה השונות יזכו לקבל אותה בחינם. אך ללא ספר מדובר במהלך מפתיע מאוד, בהתחשב בעובדה כי מערכות ההפעלה של החברה נחשבות למונופול של ממש בתחום המחשבים הביתיים. ובכך שטרם נראה באופק תחליף ראוי למערכת ההפעלה הוותיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר