סופה של הרשת החברתית?

אנליסט בכיר: פייסבוק תעלם תוך חמש עד שמונה שנים

האנליסט הבכיר אריק ג'קסון מעריך: תוך מספר שנים, רשת פייסבוק תעלם מחיינו. כהוכחה לדבריו מביא ג'קסון את קריסתה של רשת יאהו ששווה כיום רק עשרה אחוז משוויה בשנת 2000. מנגד, פטריק מורהד - אנליסט ואסטרטג בכיר סבור שפייסבוק תמשיך להיות חלק מרכזי בחיינו, אך "אני בטוח שפייסבוק לא יראו את שיעורי הצמיחה כפי שהם נראים היום". הסיבה לקריסה הצפויה: הממשק הלא נוח שמציעה פייסבוק לנייד.

יוסף פאר | כיכר השבת |
יפסיק לחייך? מארק צוקרברג, מייסדה של הרשת החברתית (צילום: פלאש 90)

סופה של הרשת החברתית הפופולארית 'פייסבוק'?

האנליסט הבכיר אריק ג'קסון מעריך, כי בשנים הקרובות תלך ותקטן השפעתה של הרשת שייסד מארק צוקרברג - על חיינו, עד שתעלם. לדברי ג'קסון: "פייסבוק כבר תהיה לא משהו תוך חמש עד שמונה שנים"

ג'קסון נימק את הערכתו בקריסתה של ענקית האינטרנט "יאהו", ששווה כיום רק עשרה אחוז משוויה בשנת 2000 אז הייתה בשיא פריחתה.

ההערכה המנבאת את סופה או קריסתה של הרשת, מגיעה בתקופה לא טובה שעוברת על החברה. כזכור, מניותיה של חברת פייסבוק קרסו בצורה דרסטית מאז הנפקתם לפני מספר שבועות.

אנליסטים רבים צפו שהמניה תעלה ותיסחר ב90 דולרים למניה. אולם, למורת רוחם של המשקיעים ובעלי המניות, מחיר המניה מעולם לא עבר את ה-30 דולרים. ובסיום המסחר מחיר המניה קרס ל-25 דולרים.

אולם, יש גם אנליסטים שמעריכים שמוקדם מדי להספיד את הרשת הפופולארית. כך לדוגמא, פטריק מורהד. אנליסט ואסטרטג בכיר, לא מסכים להערכה שהרשת תקרוס בצורה דרסטית. "פייסבוק לא תיעלם בעוד חמש שנים, אבל אני בטוח שהם לא יראו את שיעורי הצמיחה כפי שהם רואים אותם היום"

אנליסט נוסף, דן אולדס, הצטרף למורהד, ואמר שמוקדם מידי להחשיב את פייסבוק כ"מחוץ למשחק". 

דן, הוסיף והדגיש את חוסר שביעות רצונו מהממשק הנייד של הרשת החברתית. אך סיפר שפייסבוק מתכוונת לשפר את הממשק הקיים. "פייסבוק מחדשת לאחרונה את הממשק הנייד שלה כדי להקל על המשתמשים לצפות בתמונות, היא צעד בכיוון הנכון".

שיפור הממשק הנייד, יועיל, כך לדברי דן, גם להכנסות של הרשת. לדבריו ממשק יותר נוח ימשוך יותר מפרסמים וכמובן הכנסות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר