מודיעין עלית: התושבים מחו והעיריה הקימה אתר מקוון

בתקופה האחרונה הקימה עירית מודיעין עילית את אתר האינטרנט הרשמי שלה. מסתבר, שזה לא היה כל כך פשוט. שניים מתושבי העיר, הרב חיים חוברה וד"ר יעקב צדיק, ניהלו מאבק ארוך טווח ועיקש במטרה להביא להקמת האתר המקוון. עד שכאמור בסיום המאבק הצליחו לאלץ את העיריה להשיק את השירות האינטרנטי.

יוסף פאר | כיכר השבת |
מודיעין עלית (צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה)

בתקופה האחרונה הקימה עירית מודיעין עילית את אתר האינטרנט הרשמי שלה. מסתבר, שזה לא היה כל כך פשוט.

שניים מתושבי העיר, הרב חיים חוברה וד"ר יעקב צדיק, ניהלו מאבק ארוך טווח ועיקש במטרה להביא להקמת האתר המקוון. עד שכאמור בסיום המאבק הצליחו לאלץ את העיריה להשיק את השירות האינטרנטי.

במאבק הממושך שניהלו התושבים, הם ניצלו את החוק לתיקון פקודת העיריות שנחקק בשנת 2007 ומחייב כל עירייה ורשות מקומית להקים אתר אינטרנט נגיש וחינמי לשירות התושבים.

במשך מספר שנים לאחר חקיקת החוק, נמנעה העיריה מלהקים את האתר המחויב על פי החוק, מה שהוביל את התושבים לעתור לבית המשפט כנגד העיריה, בית המשפט צידד בעותרים וקבע שאין מניעה לתושבים לדרוש שהעיריה תפעיל אתר אינטרנט.

בשנת 2009 הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה מנהלית כנגד מספר רב של עיריות ומועצות מקומיות שלא קיימו את החוק, בין העיריות שנכללו בעתירה - היתה כמובן גם עירית מודיעין עילית. בסופו של הליך משפטי, הורה בית המשפט על מאה עשרים ימים במהלכם תינתן לעיריה האפשרות להקים אתר אינטרנט. אולם, גם לאחר ההוראה המפורשת מבית המשפט, סירבה העיריה להקים אתר מקוון.

התושבים שעמדו מאחורי המאבק, שלחו מכתב לגב' רות יוסף, האחראית על הישובים ביו"ש מטעם משרד הפנים. בו ביקשו ממנה לחייב את עירית מודיעין עלית להקים באופן מיידי אתר אינטרנט שישרת את ציבור התושבים.

למכתב שנשלח לגב' יוסף צורף גם מכתב שנשלח לראש העיר הרב יעקב גוטרמן בו ביקשו ממנו התושבים להקים באופן מיידי אתר אינטרנט.

לאחר שגם פניות אלו לא הביאו להקמת אתר האינטרנט המיוחל, שלחו התושבים מכתב שלישי לגב' יוסף, בו גם איימו בהגשת עתירה כנגד משרד הפנים. "למרבה הצער, פניותינו בענין שבנדון אל ראש העיר מודיעין עילית מר יעקב גוטרמן לא זכו להתיחסות, וככל הידוע לנו הוא לא עשה דבר בענין. גם פניותינו אליך לא זכו להתיחסות כלשהי, ולא ידוע לנו על פעולה כלשהי שבה נקטת בענין".

"להוי ידוע לך, כי בעקבות חוסר המעש מצידך, אנו מכינים בימים אלה עתירה לבית משפט נגד משרד הפנים ונגדך, בבקשה לסעד בענין."

לאחר שהתקבלת תגובה מהעיריה, בה סיפרה העיריה על קשריה עם חברה העוסקת בבנית אתרי אינטרנט, ושוקדת על פיתוחו של האתר, הגיבו התושבים "העירייה חתמה על הזמנה מול החברה הנ"ל בתחילת שנת 2008 ואולם התקשרות זו הוקפאה ע"י העירייה מזה כשנתיים ימים" מה שהוביל את התושבים לטעון שאין בכוונת העיריה להקים אתר אינטרנט בתקופה הקרובה.

לאחר שורת מאבקים הקימה העיריה אתר מקוון, אולם לטענת התושבים, הוא היה חסר ערך משום שהמידע הנחוץ לתושבים לא עלה לאתר. ובמכתב ששלחו למשרד הפנים כתבו התושבים "האתר מידע טריויאלי עד חסר משמעות, ואינו מכיל את התכנים הנדרשים בחוק"

עוד כתבו התושבים: "לא הופתענו כאשר גילינו את התנהלותה האחרונה של העירייה – רגילים אנו בהתנהגותה המפותלת ופורעת חוק, וכבר הבנו שיש לעירייה ענין גדול להסתיר מידע מהצבור, כדי להמשיך בהתנהלויותיה הקלוקלות במחתרת ובאין מפריע, הרחק מעינו של הצבור. אבל אנו כן מופתעים ומאוכזבים שוב ושוב להיוכח כי משרדכם אינו מפעיל את סמכויותיו לגרום לעירייה להתנהל כחוק, מזה זמן ורב ובעקביות מוזרה. אין לנו ספק שמחדלו של משרדכם באי הפעלת סמכויות מהווה גורם מכריע למצב הנוכחי, שבו העירייה ממשיכה לפרוע חוק וזכויותיו היסודיות של הצבור מחוללות"

בעקבות לחצם של השניים, נאלצה העירייה בסופו של יום להכניס את אותם תכנים כמתחייב בחוק.

הרב חיים חוברה וד"ר יעקב צדיק מסרו בתגובה "אנו מברכים על הקמת האתר שדרכו יוכלו תושבי העיר לעקוב אחרי פעולות העירייה ולבחון מקרוב את התנהלותם של נציגי הציבור בישיבות העירייה. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולוודא כי העירייה תמשיך להזין באתר את כל החומרים המחויבים ע"פ חוק לרבות פורוטוקלים של ישיבות מועצת העיר וכל זאת לטובת תושבי העירייה"

לידי 'כיכר השבת' הגיעו מסמכים בלעדיים המוכיחים את המאבק הקשה שהיה לתושבי העיר במטרה להביא להקמת האתר.

(צילום: ויקיפדיה)
(צילום: ויקיפדיה)
(צילום: ויקיפדיה)
(צילום: ויקיפדיה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר