פרשת הסוכן איקס

ישראל מאשרת: אסיר בעל זהות בדויה התאבד בכלא

בית המשפט המחוזי במחוז המרכז התיר לפרסם כי אזרח ישראלי, בעל אזרחות זרה, הוחזק בזהות בדויה במאסר מטעמי ביטחון. האסיר נמצא מת בתאו לפני כשנתיים. השופטת דפנה בלטמן-קדראי, שמונתה לחקור את נסיבות המוות, קבעה כי אכן מדובר בהתאבדות (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כלא (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הערב (רביעי) התיר בית המשפט המחוזי במחוז המרכז לפרסם כי אזרח ישראלי, בעל אזרחות זרה, הוחזק בזהות בדויה במאסר מטעמי ביטחון.

במהלך מעצרו, ייצגו אותו עורכי הדין רועי בלכר, משה מזור ובועז בן-צור.

האסיר נמצא מת בתאו לפני כשנתיים. לפי הדיווח בynet, נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת דפנה בלטמן-קדראי, שמונתה לחקור את נסיבות המוות, קבעה כי אכן מדובר בהתאבדות.

לאחר שידור התחקיר המדובר, זהותו של "אסיר X" ממשיך להתפזר. סוכנות הידיעות האוסטרלית "פיירפקסמדיה" מדווחת היום כי בן זיגייר, שעל פי פרסומים זרים פעל בשירות המוסד הישראלי, נחקר בעבר על-ידי שירות הביון של אוסטרליה, לאחר שעלה חשד כי ניצל את דרכונו האוסטרלי לבקר במדינות העוינות את ישראל.

עיתונאי ששוחח עם זיגייר שאל אותו מדוע עשה שימוש בדרכונו כדי לבקר באיראן, סוריה ולבנון, ובתגובה "אסיר X" זעם וכינה את דבריו "שטות מוחלטת".

הפרשה החלה אתמול, בעקבות תחקיר שפורסם ברשת הטלוויזיה האוסטרלית ABC. ורק הבוקר הותר לפרסום בישראל על-ידי בית המשפט.

בתחקיר, נחשפה זהותו של מי שכונה "האסיר X", אזרח אוסטרלי בשם בן זיגייר, שעלה לישראל, ולאחר מספר שנים נכלא בבידוד מוחלט בכלא איילון, שם מצא את מותו. לפי התחקיר, בשנים שקדמו למעצרו עבד במוסד.

מדינת ישראל, כך נטען בתחקיר, עשתה מאמצים כבירים כדי להסתיר את דבר התאבדותו כמו את עצם שהותו במעצר, כך שאפילו הסוהרים ששמרו עליו, לא ידעו את הזהותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר