מסתמן: דו"ח חקירת מותו של האסיר X ייחשף בקרוב

במשרד המשפטים שוקלים בחיוב לפרסם את תוצאות חקירת סיבת מותו של הסוכן X. כזכור, החקירה נערכה בדלתיים סגורות, ובראשותה עמדה נשיאת בית משפט השלום השופטת דפנה בלטמן-קדראי. בשבוע שעבר, לאחר תחקיר אוסטרלי, התירו בישראל לפרסם חלק מפרטי הפרשה (חדשות, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הדמיית דרכונו של האסיר X (צילום: מתוך התחקיר האוסטרלי)

במשרד המשפטים שוקלים בחיוב לפרסם את דו"ח חקירת מקרה מותו של ה'אסיר איקס'.

חקירת נסיבות המוות נערכה בדלתיים סגורות על ידי נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת דפנה בלטמן-קדראי.

בשבוע שעבר, לאחר חשיפת רשת תקשורת אוסטרלית על קיומו של האסיר X, נאלצה ישראל להתיר חלקית לפרסם את פרטי הפרשה, והודתה בקיומו של האסיר שהחזיק באזרחות כפולה.

בהחלטה נכתב כי בעקבות חקירה נרחבת "ניתנה לפני כחודש וחצי החלטה בהליך, שממנה עולה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, הנשיאה העבירה את התיק לבדיקת פרקליטות המדינה לצורך בחינת היבטים של רשלנות".

בהודעת משרד המשפטים נאמר: "האסיר הוחזק בכלא מכוח פקודת מעצר שהוציא בית המשפט המוסמך. ההליכים בעניין האסיר לוו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים, וזכויות הפרט של האסיר נשמרו, בכפוף להוראות הדין".

עורך הדין אביגדור פלדמן שנפגש עם האיסר X לפני מותו אמר בראיון למוטי לביא ברדיו קול ברמה "פגשתי אדם צעיר שהיה די מוטרד מהמשפט שהיה צפוי".

עוד אמר עו"ד פלדמן: "לא ראית סימנים של מצוקה רגשית שיבשרו את מה שהתרחש, דיברנו לגופו של עניין. בסוף נפרדנו, אמרתי שאני אבדוק את החומר, לא הספקתי אפילו לבדוק את החומר".

"איש הקשר מהמוסד שהייתי איתו בקשר אמר לי שלמרבה הצער הלקוח שלי לא קיים יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר