פורסמו חלקים מחקירת מותו של הסוכן X: מחדלים בשב"ס

מדו"ח חקירת נסיבות מות בן זיגייר שחלקו הותר לפרסום עולה כי ישנם ראיות המטילות אשם לרשלנות על גורמים בשירות בתי הסוהר "משימות הפיקוח לא קויימו" נכתב בדו"ח החקירה שבראשותה עמדה השופטת דפנה בלטמן-קדראי. בשירות בתי הסוהר הגיבו: שב"ס מודע לגודל האחריות המוטלת על כתפיו בשמירה על חייו של כל אסיר ועצור באשר הוא" (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הדמיית דרכונו של זיגייר (צילום: מתוך התחקיר האוסטרלי)

פרשת מותו של בן זיגייר, מי שלפי דיווחים זרים עמד לפרסם פרטים חשאיים על פעילות ארגוני הביון הישראליים ונכלא בישראל, ממשיכה לעורר גלים. היום (שלישי), פורסמו חלק מתוצאות חקירת נסיבות מותו של זיגייר, מהן עולה כי ישנם ראיות לפיהן השב"ס אשם במותו בעקבות מחדלים בתפקודו.

"החובות שהוטלו על גורמי שב"ס בעניינו של המנוח היו קשים ומורכבים במיוחד, נוכח מעטה סודיות, מידור, פערים שונים במידע, ואף מידור חלקי בהוראות הפיקוח עצמן" כותבת השופטת דפנה בלטמן-קדראי וממשיכה, "יחד עם זאת, הוראות פיקוח מיוחד למניעת מסוכנות אובדנית ניתנו, ואלה היו ידועות לגורמים האמונים על הפיקוח וההשגחה. הוראות פיקוח אלה לא קוימו וב'חלון ההזדמנות האובדני' שנוצר מומש הסיכון לגרוע מכול - התאבדות המנוח".

"חומר הראיות מלמד כי כל אנשי שב"ס שתפקדו במשמרת בעת האירוע האובדני, עבדו בכוונה מלאה לקיים משימותיהם, ואולם עובדה היא כי משימות הפיקוח על המנוח על פי ההוראות הידועות, לא קוימו" נכתב בתוצאות חקירת נסיבות מותו של זיגייר.

לפי תוצאות החקירה, שחלקם הותר היום לפרסום עולה, כי זיגייר ביצע את מעשה ההתאבדות בתאריך ה- 15 בדצמבר בשנת 2010. כשבסביבות השעה 20:20 המקרה התגלה.

האזינו: פרקליטו של בן זיגייר מדבר: "פגשתי אדם צעיר"

צפו: התחקיר האוסטרלי שחשף את פרשת "בן זיגייר"

עוד עולה מדו"ח החקירה, כי לא היה מעורב עוד אדם במותו של זיגייר, וכי את המעשה הוא עשה לבדו.

בשירות בתי הסוהר התייחסו לראשונה לטענות ואמרו היום: "שב"ס מודע לגודל האחריות המוטלת על כתפיו בשמירה על חייו של כל אסיר ועצור באשר הוא".

"לאור זאת מייחס הארגון חשיבות רבה בהתמודדות עם סוגיית האובדנות בקרב המוחזקים במתקני הכליאה. החלטת השופטת בתיק כפי שהותר לפרסום נלמדת על היבטיה השונים. באשר לסוגיית מניעת האובדנות הודגש כי בשנים האחרונות נקט שב"ס מגוון פעולות חדשניות ומאומצות שצמצמו את מספר המתאבדים בצורה דרסטית".

כזכור, הבוקר פורסמו ב'ידיעות אחרונות' דבריהם של בני משפחתו של זיגייר שקראו לפרסם את נתוני החקירה: "הגיע הזמן שאנחנו וגם הציבור כולו נדע מה בדיוק קרה לבן", אמרו אחיו של זיגייר. "אנחנו תומכים בקריאה של ממשלת אוסטרליה לחשוף מה בדיוק קרה שם".

"אנחנו ממתינים בקוצר רוח לפרסום תוצאות ועדת החקירה הישראלית", אמרו בני המשפחה שעות טרם ההחלטה לפרסם חלק מהדו"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר