"אסיר X הכשיל את מבצע המוסד"

הרשת האוסטרלית מפרסמת את השתלשלות האירועים שהובילו לכליאתו, לבידודו - ולהתאבדותו של בן זיגייר. "הכשיל את העלאת גופותיהם של נעדרי קרב סולטן יעקוב". בחודש שעבר התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם את מרבית דו"ח חקירת נסיבות מותו של בן זיגייר, שכונה 'האסיר X', שמצא את מותו בתאו בכלא אילון בדצמבר 2010, שם הוחזק, לפי פרסומים זרים, לאחר שהעביר מידע מסווג שהוביל לחשיפת סוכני מוסד על-ידי חיזבאללה

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום מסך מהתחקיר)

פרשת "אסיר X" ממשיכה להיחשף: רשת ABCNews האוסטרלית מפרסמת את השתלשלות האירועים שהובילו, ככל הנראה, לכליאתו, לבידודו - ולהתאבדותו של בן זיגייר.

לטענת הרשת, דמות המפתח בפרשה הוא ריאד אל-חומסי, תושב לבנון שלדבריו גויס על-ידי המוסד על מנת להשיב את נעדרי קרב סולטן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה. לטענתו, הוא קיבל מסוכנות הביון הישראלית את מקום קבורתם ופעל להבאת גופותיהם לישראל.

אלא שהמבצע השתבש ברגע האחרון. לפי התחקיר, בן זיגייר חשף ככל הנראה את מעורבותו של ריאד אל-חומסי במהלך שיחה עם איש חיזבאללה, ובכך הביא ללכידתו.

בחודש שעבר התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם את מרבית דו"ח חקירת נסיבות מותו של בן זיגייר, שכונה 'האסיר X', שמצא את מותו בתאו בכלא אילון בדצמבר 2010, שם הוחזק, לפי פרסומים זרים, לאחר שהעביר מידע מסווג שהוביל לחשיפת סוכני מוסד על-ידי חיזבאללה.

מהדו"ח עולה כי ככל-הנראה שיחה שקיים עם אשתו באותו היום, בה קיבל "בשורה קשה", גרמה לו להיות עצבני ונסער מה שגרם לו ככל-הנראה לשלוח יד בנפשו, לצד רשלנות של שלושה אנשי שירות בתי הסוהר.

בשעה 11:10 בבוקר ה-15 בדצמבר 2010, נכנסה לתאו של בן זיגייר, אשתו ובתו הקטנה בליווי מש"ק המודיעין. כשעה לאחר מכן, בשעה 12:05 נכנס מש"ק המודיעין שוב לחדר כדי ללוות את המבקרים החוצה, ומצא את האסיר בוכה, עצבני ונסער, כך לפי עדותו.

בן זיגייר ביקש למסור לאשתו פתק שהחזיק אך לאחר שמש"ק המודיעין סירב לאפשר לו זאת, קרע האסיר את הפתק והביע זעם על-כך. אשתו ביקשה להיכנס שוב לחדרו כדי להרגיע אותו, המש"ק נעתר לכך והיא כינסה למספר דקות בסיומן יצאה כשהיא בוכה.

מהדו"ח עולה כי עדויות שנמסרו על המפגש בין בן זיגייר לרעייתו, מעלות כי הוא קיבל הודעה קשה שנגעה אליו שכתוצאה ממנה היה נסער.

מש"ק המודיעין דיווח על שראה לקמ"ן, והדיווח הועבר לעובדת הסוציאלית שהעידה כי לא ראתה אירוע חריג בהתנהגות האסיר מאחר וזו לא הייתה הפעם הראשונה בה היה נסער לאחר שיחות עם בני משפחתו. בנוסף, קיבלו הסוהרים הוראה להקדיש תשומת לב לבן זיגייר. העובדת הסוציאלית העידה בנוסף כי בסביבות השעה 17:00 בערב קיימה שיחה עם סוהר בה נאמר לה כי הוא רגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר