'חוק שטרן' עבר, רוב חברי 'הבית היהודי' נעדרו

'חוק שטרן' להגדלת הגוף הבוחר אושר במליאת הכנסת ברוב של 54 ח"כים. תשעה ח"כים מ'הבית היהודי' נעדרו מההצבעה. בנט, אורבך ושקד השתתפו ותמכו בהצעת החוק (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלעזר שטרן (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית, ברוב של 54 חברי-כנסת מול 14 מתנגדים, את 'חוק שטרן' להגדלת מספר חברי גוף הבוחר את הרבנות הראשית לישראל.

במפלגת חובשי הכיפות סרוגות 'הבית היהודי' החליטו לתמוך בחוק. נפתלי בנט, אורי אורבך ואיילת שקד (התומכים במועמד הרב דוד סתיו) הצביעו בעד החוק אך כל יתר חברי סיעת הבית היהודי נעלמו מהמליאה בעת ההצבעה.

הצעת החוק באה לקבוע כי רק מי שרכש ניסיון כדיין ובנוסף, עבר בחינות הסמכה לרב עיר או שרכש ניסיון כרב עיר ועבר בחינות הסמכה לדיינות, יוכל לכהן כרב ראשי לישראל. כמו כן, מי שכיהן כדיין, כרב עיר או רב מועצה מקומית יוכל להיות חבר במועצת הרבנות.

באשר לגוף הבוחר, מוצע להגדיל את מספרם הכולל של חברי האספה ב-50 חברים נוספים, כך שתמנה 200 חברים, ולקבוע חובת ייצוג הולם לנשים, רבני קיבוצים ורבני מושבים באסיפה.

יצוין כי החוק צריך לעבור אישור של וועדת חוקה חוק ומשפט, ולאחר מכן בקריאה ראשנה, שנייה ושלישית במליאה.

כזכור, הרב אליקים לבנון, מבכירי רבני הציונות דתית, קרא לחברי הכנסת מסיעת 'הבית היהודי' להתנגד נמרצות ל'חוק שטרן' וקרא לבחירתו של הרב יעקב אריאל.

הרב לבנון שיגר לחברי הכנסת מכתב שבו כתב: "גם כיום "עצת הזקנים" אשר התכנסו והחליטו לתמוך בשינוי חוק הרבנות הראשית, כדי לאפשר לרב יעקב אריאל שליט"א להציג מועמדותו, היא היחידה אשר תביא למניעת קרע במחנה".

"כל בחירה אחרת, תגרום למחלוקות, אשר סופם מי ישורנו. לשם כך, אני פונה אליכם בבקשה, לפעול נמרצות לשינוי גיל הנבחרים לכהונת הרב הראשי", כתב הרב לבנון.

"ובנוסף", קורא הרב לבנון, "יש להתנגד נמרצות להרחבת הגוף הבוחר".

הרב לבנון מסכם את מכתבו במילים: "סור מרע: חוק הרחבת הגוף הבוחר. עשה טוב: חוק שיאפשר בחירת רב, מעבר לגיל 70".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר