פרסום ראשון

סיעת ישראל ביתנו מבקשת לבטל את המועצות הדתיות

חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב מסיעת 'ישראל ביתנו' שחברה למפלגת השלטון, הגישו הצעת חוק לביטול המועצות הדתיות. כך נודע ל"כיכר השבת" • גורם במערך שירותי הדת: "המטרה הסופית שלהם היא חיסול הזהות של מדינת ישראל" • לפי ההצעה, האחריות על שירותי דת תועבר לידי הרשויות (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דוד רותם והשר אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

המשך רדיפת מוסדות הדת בישראל: אם עד היום נראה היה כי יו"ר יש עתיד שר האוצר יאיר לפיד הוא הגורם המרכזי בממשלה שסומן על ידי הנציגים החרדים כ"אויב הציבור החרדי והדת", נראה שמפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות שר החוץ אביגדור ליברמן מנסה להתחרות גם היא על התואר.

ל"כיכר השבת" נודע, כי חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב הגישו אמש (שני) הצעת חוק המבקשת לבטל את המועצות הדתיות, ולהעביר את האחריות לרשויות המקומיות.

במידה והחוק אכן יעבור, הרי שמודבר בהחלטה קשה מבחינת הרבנות הראשית לישראל וציבור שומרי המסורת בארץ, וזאת על רקע העובדה שהמועצות הדתיות קיימות בישראל כבר משנת 1937.

יצוין, כי לשני חברי הכנסת יש את הכוח להעביר את החוק ללא קשיים משמעותיים, וזאת בשל הרכב הקואליציה, המכיל את 'יש עתיד' החילונית, וממנה מודרות המפלגות החרדיות.

"הרס מוחלט של שירותי הדת"

גורם במערך שירותי הדת אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהרס מוחלט של שירותי הדת". לדבריו: "נראה שישראל ביתנו חשה שהיא מפגרת אחרי יש עתיד והבית היהודי במלחמתם בשירותי הדת, ומנסה להשלים את הפער באמצעות הרס המועצות הדתיות".

"טעות לחשוב כי המועצות הדתיות משמשות למטרת ג'ובים" הוסיף הגורם, "תכליתן העיקרית היא אוטונומיה לשירותי הדת, כך שלא יווצר מצב בו רשות מקומית חילונית אשר אין לה כל הבנה בסיסית במתן שירותי דת תהיה מופקדת על שירותי הדת של אזרחי ישראל, אסור שהמצב הזה ייקרה, יש להילחם בכל תוקף למנוע את החוק".

הגורם הוסיף ותקף: "ההצעה החדשה של ישראל ביתנו לא נועדה לחסוך בעלויות, היא לא נועדה להעביר את שירותי הדת מרשות לרשות. המטרה הסופית היא חיסול הזהות של מדינת ישראל כמדינה יהודית, המפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר ישיגו את מטרתן במלחמתה בעולם התורה ובזהות היהודית של המדינה".

צפו: מרן הגר"ע יוסף זצ"ל נגד 'ישראל ביתנו': "אלו אנשים שאין להם תורה. רוצים נישואים אזרחיים"

בדברי ההסבר לחוק כתבו רותם ואילטוב כי: "מוצע לבטל את קיומן של המועצות הדתיות במדינת ישראל ולהותיר בחוק רק את הסעיפים שעניינם שירותי קבורה, שיסופקו באמצעות חברות קבורה שיקימו הרשויות המקומיות".

"האחריות לאספקת שירותי הדת, אשר כיום מוטלת על המועצות הדתיות, תועבר אל הרשויות המקומיות, והן תוסמכנה לגבות אגרות למטרה זו".

"מוצע לקבוע תקופת מעבר" כותבים רותם ואילטוב: "אשר במהלכה ימשיכו המועצות הדתיות להיות אישיות משפטית כשרה לכל דבר ועניין, עד להקמת חברות קבורה חלופיות להן. כלל החובות והזכויות, המשפטיות והקנייניות, של המועצות הדתיות, תועברנה לרשויות המקומיות".

"אלו אנשים שאין להם תורה"

חברי הכנסת מ'ישראל ביתנו', מבקשים במסגרת הצעת החוק להסמיך את שר הפנים לקבוע הוראות בכל עניין הנוגע לשינויים הנובעים מביטול המועצות הדתיות, "לרבות בעניינים של העברת קניינן של המועצות הדתיות לרשויות המקומיות, קביעת הרשות המקומית שתחליף כל מועצה דתית בכל הליך ועילה משפטיים, קביעת הרשות המקומית שתדון בהליכים שהיו תלויים ועומדים ערב יום הביטול בפני המועצות הדתיות, והוראות לעניין עובדי המועצות הדתיות וגמלאיהן" נכתב בדברי ההסבר.

זו אינה ההתגרות הראשונה של 'ישראל ביתנו' בממסד הדתי בישראל. בשנת 2009, תקף מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל את תנועתו של ליברמן והמשיל את התמיכה בה לתמיכה בשטן: "אלו אנשים שאין להם תורה, אנשים שרוצים נישואים אזרחיים, חנויות חזיר וגיוס בני ישיבות. כבד לבי. חלילה לא יתמכו בהם, זהו איסור גמור. מי שיעשה כך, עוונו גדול מנשוא. מי שעושה כך תומך בשטן, ביצר הרע", אמר אז הגר"ע יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר