אלפי מסתננים מפגינים מול הכנסת

אלפי מסתננים מסודן ומאריתראה מפגינים בגן הוורדים אל מול הכנסת, בדרישה לאפשר להם להישאר בישראל • ח"כ שביקשו לאפשר להם להיכנס לכנסת עוררו סערה במשכן (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ההפגנה של המסתננים אל מול הכנסת (צילום: גיל יוחנן - ynet)

לפי מסתננים מסודן ומאריתראה מפגינים בגן הוורדים הסמוך למשכן הכנסת. חברי הכנסת מיכל רוזין ודב חנין, פנו מוקדם יותר ליו"ר הכנסת וביקשו ממנו לאפשר לנציגי המחאה להיכנס לכנסת.

הבקשה עוררה את זעמה של ח"כ מירי רגב, המשמשת גם כיו"ר ועדת הפנים, והיא פנתה מיד ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ודרשה ממנו למנוע את כניסתם למשכן.

במכתבם כתבו חברי הכנסת מהשמאל, "זה כבר כמה ימים שמתנהלת מחאה של קהילות מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן בישראל אל מול מדיניות הממשלה ופעולות רשות ההגירה והאוכלוסין כלפיהם. לבקשת מנהיגי המחאה, שמונה מהם הוזמנו היום לכנסת למפגש עם חברי כנסת מסיעות הבית השונות. הובא לידיעתי כי התבקשת למנוע את כניסתם לכנסת. אבקש לדעת על איזה נימוק מתבססת בקשה חריגה זו הפוגעת בפעילות חברי הכנסת".

ח"כ מיכל רוזין אמרה "אני לא רואה שום סיבה למנוע משמונה בני אדם להיפגש עם חברי כנסת. באיזה נימוק? ממה מפחדים? לשמוע עמדה? שוב מנסה הממשלה להשתיק את קולות האופוזיציה והמחאה. זה צעד מביך ומביש עבור הכנסת, ואני קוראת ליו"ר הכנסת שלא להגביל את פעילותם הפוליטית של חברי הכנסת, גם משמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר