הצעת חוק

יוזמה: מימון בחירות כפול במקרה של בחירות חוזרות

חברי כנסת מכל סיעות הבית הגישו הצעת חוק הקובעת כי במקרה ובית המשפט יורה על עריכת בחירות חוזרות ברשות מקומית, מימון הבחירות למפלגות יינתן פעמיים (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

חבר-הכנסת משה גפני (יהדות התורה) הגיש הצעת חוק שתידון היום (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית, הקובעת מימון חוזר למפלגות במקרה בו ייערכו בחירות חוזרות.

ההצעה מגיעה על רקע הכרעת בית המשפט המחוזי בירושלים לערוך בחירות חוזרות בעיר בית שמש, לראשות העיר ולמועצת העיר.

לפי ההצעה, מפלגות שהשתתפו בבחירות לרשויות מקומיות, יקבלו את מימון הבחירות לפי התוצאות שנקבעו.

כאשר בית המשפט מורה על עריכת בחירות חוזרות, מלבד מימון הבחירות על הסיבוב הראשון שנעשה, מציע גפני, שהמפלגות יקבלו מימון נוסף, לפי התוצאות החדשות.

גפני מסביר כי "זו פעם ראשונה שבית משפט מחליט על בחירות חוזרות גם לראשות העירייה וגם למועצה, זה ייצור מצב שאו שהמפלגות יגנבו כסף או שייקחו תרומות לא חוקיות. לא יכול להיות שיש בחירות כלליות ואין מימון".

כאמור, הצעת החוק תעלה היום להצבעה בקריאה טרומית וכפי הנראה היא תזכה לעבור מאחר וחברי כנסת מכל המפלגות תומכים בה.

לצד גפני חתומים על הצעת החוק גם חברי הכנסת איתן כבל, זהבה גלאון, יריב לוין, עפר שלח, איילת שקד ואריאל אטיאס.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב כי "חוק הרשויות המקומיות מסמיך את בית משפט לבטל בחירות שנערכו ברשות מקומית בכללן, או באזור קלפי מסוים, ולצוות על עריכתן בשנית".

"ואולם, חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), אינו קובע כל הוראות לגבי סוגיית המימון במצב כזה, ונוכח העובדה שמימון הבחירות מחושב לפי תוצאות הבחירות, משבוטלו הבחירות אין זכאות למימון, למרות שהרשימות שהתמודדו הוציאו הוצאות לצורך עריכתן. בנוסף, החוק אינו כולל הוראות בנוגע למימון הבחירות החדשות, כגון לעניין תקופת הבחירות ותקרת ההוצאות", נכתב בדברי ההסבר.

"לפיכך מוצע בהצעת חוק זו לקבוע את הכלל שלפיו גם כאשר בוטלו בחירות ביישוב מסוים בכללותו (להבדיל מקלפי מסוימת), יהיו הרשימות שהתמודדו זכאיות לקבל מימון, בהתאם לתוצאות הבחירות שבוטלו", מציע גפני.

"בנוסף", נכתב בדברי ההסבר, "מוצע להבהיר כי עבור הבחירות החדשות יהיו הרשימות זכאיות למימון מלא, ואולם תקופת הבחירות תחל ביום שבו פסק הדין שביטל את הבחירות נהיה סופי. לעניין תקרת ההוצאות מובהר כי הבחירות החדשות ייחשבו כבחירות נפרדות ולא כחלק מהבחירות שנערכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר