רב דתי לאומי: "חשוב להיכנס לכיפת הסלע"

ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל, אומר כי יש להיכנס לכיפת הסלע שבהר הבית וזאת מדין "כיבוש". "חשוב שאחד העולים ייכנס במטרה מוצהרת כדי להוכיח בעלות יהודית" אמר הרב אריאל (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הרב ישראל אריאל, העומד בראשות מכון המקדש, טוען כי גם בימינו יש עניין להיכנס לכיפת הסלע שבהר הבית, וזאת בכדי להוכיח בעלות יהודים במקום. כך מפרסם אתר סרוגים.

לדבריו של הרב אריאל: "אין להעלות על הדעת מצב שהמוסלמים יהיו 'בעל הבית' בקודש הקדשים, ואילו היהודים יקיפו את ההר הרחק מסביב. לפיכך, חשוב שלעיתים מזומנות יכנס אחד העולים לכיפת הסלע, במטרה מוצהרת כדי להוכיח בעלות יהודית על המקום ובכך לקיים מצות כיבוש".

חרדים בהר הבית, ארכיון (צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש)

"יש לזכור שבמציאות הנוכחית, מטרת העלייה להר כיום עניינה העיקרי הוא להגביר את העליה להר. העליה כיום עיקרה – ליצור הרגלי עלייה לציבור על פי ההלכה, כולל, טבילה במקוה, עלייה בנעלי בד וכד'" הוסיף הרב אריאל והדגיש: "מסיבה זו יש גם להתרחק ממקום העזרה, שהכניסה לשם כשאדם טמא מת כרוכה באיסור כרת".

הרב ישראל אריאל (צילום: פלאש 90)

"בשנים האחרונות" כותב הרב, "הגיע מספר העולים לכעשרת אלפים בשנה. נוכחות של עשרת אלפים איש בשנה בהר הבית, עלייה זו עצמה יש לה משמעות של 'כיבוש' בתנאים המשפילים שיצרה המדינה במקום המקדש".

במטה ארגוני המקדש הזכירו לצד דבריו של הרב אריאל דברים המיוחסים לחזון איש זצ"ל: "נראה דכל שנכנס לצורך תיקון אינו כלל באיסור כניסה בטמא. שאיסור הכניסה כשהוא טמא, הוא מפני כבוד המקדש, ומראה שאינו נרתע מפני קדושתו. אבל כשנכנס לצורך תיקון אינו בכלל זה".

יודגש, כי רובה של ההנהגה החרדית-רבנית יוצאת חוצץ נגד עלייה להר הבית בימים אלו, ומביעה התנגדות תקיפה אל מול התופעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר