בית שמש: נבחרו החברות שישדרגו את כביש 38

לאחר מאבק ממושך שניהל ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול נבחרו הזוכים במכרזים לשדרוג כביש 38, שזכה לתואר כביש הדמים", בקטע שבין שער הגיא לבית שמש (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מחלף שמשון בכביש 38 החדש (צילום הדמיה: עיריית בית שמש)

לאחר מאבק ממושך שניהל ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לבניית כביש 38 החדש, נבחרו היום (שני) הזוכים במכרזים לשדרוג כביש 38 בקטע שבין שער הגיא לבית שמש על-ידי חברת נתיבי ישראל (מע"צ).

חברת עינב החץ זכתה בבניית הכביש עצמו, וחברת י.ד. ברזאני בע"מ זכתה במכרז לביצוע ההפרדה המפלסית מעל תוואי הרכבת, הכוללת גם את הכניסה הראשית החדשה לבית שמש.

כזכור, בשנים האחרונות הציב ראש העיר את סלילת כביש 38 החדש בראש סדר העדיפויות העירוני, וקיים עשרות דיונים עם שרי הממשלה הרלוונטיים - שרי התחבורה, השיכון, הפנים והאוצר, ובוועדות הכנסת השונות.

הפרויקט, קיבל קידום ותנופה, כאשר ראש העיר השיג תקציבים לפרויקט בסך כמיליארד שקלים, כאשר מתוכם למעלה ממאה מיליון שקל כבר הושקעו בתכנון הכביש ובהכנתו למכרז, זאת במקביל לפעילות ענפה לאישור תוכניות הכביש בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, וטיפול מוצלח במאבקי הארגונים הירוקים והתנגדויות המושבים בתוואי הכביש העתידי.

לפני מספר חודשים הנחה השר כץ את חברת נתיבי ישראל לפרסם את המכרזים לשדרוג כביש 38 אולם פרסומן נדחה בשל הדיונים על תקציב המדינה. בהמשך אישרה ועדת החריגים באגף החשב הכללי שבמשרד האוצר את בקשת השר כץ לתקצב את הפרויקט עוד בטרם אישור תקציב המדינה בכנסת.

שר התחבורה מסר כי בכוונתו להאיץ את עבודות ההקמה של הכביש בשל החשיבות שמשרדו מייחס לשדרוג הכביש, וכי עלות הקמת הכביש נאמדת ביותר מ- 800 מיליון שקל ושדרוגו צפוי להסתיים בתוך שלוש שנים. הקבלנים שיזכו במכרזים יבצעו הן את התכנון והן את שדרוג הכביש בפועל. ההצעות הזוכות יהיו אלה שיתחייבו בין השאר לסלול את הכביש בתקופה הקצרה ביותר, במטרה לצמצם את לוחות הזמנים של הפרויקט.

השר כץ ציין כי שדרוג הכביש בין שער הגיא לבית שמש יקצר את זמן הנסיעה לבית שמש והסביבה באופן משמעותי וישפר את רמת הבטיחות. בנוסף לכך, הוא יהווה מנוף לפיתוח תוכניות המגורים בבית שמש. "הכביש ייתן מענה לפיתוח של כ-15 אלף יחידות דיור המתוכננות בעיר בית שמש", הוסיף כץ.

במסגרת הפרויקט יורחב הכביש בקטע שבין שער הגיא לנחם ויהפוך לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים, לכל כיוון. הכביש יואר לכל אורכו ויכלול בין השאר הקמת מחלף בצומת שמשון. בנוסף לכך יוקמו מפרדים דרך בורמה, בחאן שער הגיא, במסילת ציון ובנחם. במסילת ציון יוקם מעבר אקולוגי שישמש מעבר לבעלי חיים ובכניסה לבית שמש תבוצע הפרדה מפלסית מעל מסילת הרכבת.

ראש העיר משה אבוטבול הודה לשר התחבורה ישראל כץ בשם המשפחות השכולות נפגעי הכביש ובשם כל מאה אלף תושבי בית שמש, על כך שהציב במרכז את מצוקת תושבי בית שמש שלמרות שהפכה למטרופולין דרכי הגישה אליה נותרו כמו בעבר, והגיע העת לפתור אחת ולתמיד מצוקה כאובה זו.

"מאבקם של תושבי בית שמש ומטה יהודה איננו רק מאבק של איכות חיים אלא בעיקר מאבק של שמירת חיי אדם", מדגיש אבוטבול, בהזכירו את עשרות ההרוגים והפצועים 'קורבנות הדמים' שידע כביש 38 בעשור האחרון, שאמורים להיות תמרור אזהרה אדום עבור כל מקבלי ההחלטות במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר