הפרקליטות: לבטל העברת שליטה בכותל לאלע"ד

אחרי הרפורמים, גם היועץ המשפטי לממשלה פנה לבית המשפט דרך הפרקליטות בבקשה לבטל את הסכם העברת השליטה בכותל מהחברה לפיתוח הרובע היהודי לידי עמותת אלע"ד (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הפרקליטות פנתה לבית המשפט בשם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והגישה בקשה לביטול ההסכם בין החברה הממשלתית לפיתוח הרובע היהודי לבין עמותת אלע"ד, על ניהול מתחם הכותל הדרומי.

בקשת וינשטיין מצטרפת לדרישת הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים כי ההסכם לא יצא לפועל, בשל "משבר אמון חריף" בקרב התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות באמריקה. ביטול ההסכם, יחדש את דיוני הממשלה ונציגי הרפורמים שמטרתם לאפשר לראשונה ללא-אורתודוקסים להנהיג באזור הכותל תפילות משלהם.

בחודש שעבר, דיווח "הארץ" כי הממשלה חתמה על הסכם עם עמותת אלע"ד, הדוגלת בחיזוק הקשר היהודי לירושלים. ההסכם כלל העברת הניהול של אזור מרכז דוידסון והגן הארכיאולוגי באזור הכותל בירושלים לידי עמותת אלע"ד.

אולם, הזרמים הלא-אורתודוקסיים באמריקה, מחו נחרצות נגד המהלך והממשלה התקפלה. מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט התחייב למנהיג הקהילה הרפורמית בארה"ב, ריק ג'ייקובס, כי ההסכם יבוטל באופן מידי.

לדברי ג'ייקובס, מנדלבליט התקשר אליו כדי להודיע לו כי לראש הממשלה נתניהו ולמליאת הממשלה ישנה מלוא הסמכות לבטל את ההסכם, וכי הם מתכוונים לממשה "ביום ראשון או שני". מנדלבליט ציין כי הממשלה תהווה השותף היחיד לתנועות הלא-אורתודוקסיות במימוש "הסכם שרנסקי", שנועד לסיים את משבר "נשות הכותל" ולהסדיר את גישתן ותפילותיהן של תנועות אלה באזור דרום הכותל.

בעקבות הפרסום כי החברה לפיתוח הרובע היהודי החליטה למסור את אזור הגן הארכיאולוגי ללא מכרז לידי עמותת אלע"ד, שיגרו גורמים בקהילות האמריקניות מכתב חריף בו הביעו "תדהמה והשתוממות" מהצעד. מנהיגי הקהילות כתבו כי ההחלטה "מטילה ספק ביכולתנו לנהל משא ומתן או להגיע לסיכומים כלשהם" עם הממשלה בישראל.

"זה מחזה אבסורד", אמר עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית (הקונסרבטיבית). "הממשלה, באמצעות כל באי כוחה, מבטיחה לנו שההסכם עם אלע"ד לא יקום ולא יהיה, בעוד זרוע אחרת שלה, חברה ממשלתית הכפופה לשר השיכון, מנהלת מדיניות אחרת כאילו אין ממשלה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר