המתח בבית שמש

אלי כהן בשיחה עם פעילים: אאלץ לפעול לחלוקת העיר

אלי כהן, שהפסיד בקרב על בית שמש, אמר בשיחה עם פעיליו כי "אם ראש העיר ימשיך לא להיות קשוב לצרכיהם של 49% מהתושבים, אאלץ לפעול לחלוקת העיר" (מקומי, בית שמש)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלי כהן (צילום: פלאש 90)

כשברקע ההבנה כי ככל הנראה יישארו באופוזיציה בשנים הקרובות, חברי המועצה החילונים בבית שמש לא מתכוונים לוותר על מה שהם מגדירים "קואליציה שלא משאירה מקום לחצי מתושבי העיר", וממשיכים לפעול לכך שהעיר תחולק.

בכנס שנערך לאחרונה ובו השתתפו פעיליו הבכירים, אמר אלי כהן כי "אם ראש העיר אבוטבול ימשיך בסירובו להיות קשוב לצרכיהם של 49% מהתושבים, אאלץ לפעול לחלוקת העיר".

דבריו אלו מגיעים לאחר שכהן עצמו אמר כי הוא מתנגד לחלוקת העיר בטענה כי "אין לדבר סוף", וכי הוא מקבל את דין הבוחר.

גורמים במחנה הציוני משוכנעים שהגופים הממשלתיים הנוגעים להחלטות מסוג זה, ייענו בחיוב לבקשה לחלוקת העיר מה שיביא לשתי מועצות מקומיות בהיעדר מספיק אוכלוסיה לשתי ערים מבחינת הנחיות משרד הפנים.

עקיבא וינגרטן, ששימש בתקופת הבחירות כיועצו החרדי של אלי כהן, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אלי כהן עדיין מתנגד עקרונית לחלוקת העיר אבל במצב הנוכחי לא נותרו לו הרבה ברירות'", וינגרטן הוסיף: "חבל שאבוטבול מפסיד את האחרון במחנה הציוני שעוד היה נגד הרעיון של חלוקת העיר'".

אלי כהן מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בינתיים לצערי אבוטבול מחלק את העיר".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אמר בסוף השבוע בשיחה עם "כיכר השבת" כי ההחלטה להשאיר את החילונים בקואליציה התקבלה בגלל שהחרדים עצמם לא מגובשים בדעותיהם: "ברור שהאחריות מאוד כבדה, אבל לעת עתה לא שייך להביא אנשים מבחוץ כל עוד אצלנו הדברים עוד לא מגובשים. אני סבור שבעזרת השם בהמשך כן נוכל להרחיב את הקואליציה אבל זה יהיה רק לאחר שנשב למשא ומתן ארוך ומייגע עם הצד השני ולראות מי מבחינתם יוכל לחיות עם העקרונות שלנו. רק מי שמוכן ליישר קו ולהבין שהציבור החרדי לא נרמס אלא הוא חלק אינטגרלי בתוך העיר בית שמש, יוכל להצטרף לעשייה".

אבוטבול הוסיף ואמר כי "כדי להכניס אלינו כוחות נוספים לקואליציה אנחנו צריכים לשבת יחד ולקבל החלטה מי מבין כל התשעה מועמדים טובים להיות בתוך העשייה הקואליציונית. חלק רוצים את אלה וחלק את אלה, חלק אנחנו לא יודעים מה הם דרישותיהם הברורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר