חולדאי: חגיגות ל"ג בעומר הפכו לפסטיבל אש מחניק

ראש העיר תל-אביב, רון חולדאי, אומר כי חגיגות ל"ג בעומר "יצאו מפרופורציה", וקורא לתושבים: "צמצמו מדורות, תזמינו כמה שיותר חברים ותקימו מדורה אחת צנועה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
"פסטיבל אש מחניק ומזהם". חולדאי (צילום: פלאש 90)

את ל"ג בעומר חוגגים כולם - חילונים, חרדים ודתיים. החגיגות המרכזיות נערכות בציון הרשב"י במירון, אך לא רק. רבים חוגגים במרכז. כך למשל בעיר תל אביב - השלישית בגדולה באוכלוסייתה בישראל יחגגו רבים מתושבי העיר, אולם ראש העיר, רון חולדאי סבור כי החגיגות "הפכו לפסטיבל" וכי "יצאנו מפרופורציות".

בפוסט שכתב ברשת החברתית פייסבוק, כתב חולדאי "בכל הקשור לל"ג בעומר, יש לי תחושה שיצאנו מפרופורציות. מסורת המדורות החביבה הפכה לפסטיבל אש מחניק ומזהם, שהורס שטחים פתוחים ופוגע באוויר שכולנו נושמים".

ובכל זאת, לאלו שמתכוונים לא לשמוע לעצתו, חולדאי מבקש להעביר מסר: "אז בלי לוותר על החגיגה, תנו לי להציע לכם לחגוג השנה קצת אחרת - צמצמו מדורות, תזמינו כמה שיותר חברים ותקימו מדורה אחת צנועה. אל תזרקו לאש: פלסטיק, ניילון, קלקר, פורמייקה, אם.די.אף וכל עץ עם דבק, צבע או לכה.בוודאי שלא זכוכיות ואסבסט".

בעיר החילונית הדלקת מדורות תתאפשר השנה רק במגרשים פתוחים וחשופים, אשר אגף שיפור פני העיר דאג לנקותם ולהכשירם.

לדברי ראש העיר, חל איסור מוחלט על הבערת אש בגינות, בפארקים, בטיילת תל־אביב-יפו, בחופי הים ולאורך כל רצועת החוף. מכיוון שחופי העיר מהווים מוקד משיכה להבערת מדורות,.למרות האיסור על כך, בכוונת אגף החופים למנוע הבערת מדורות ומעשי וונדליזם בחופים ויופעלו תורני פיקוח בכל החופים, בסיוע ובתגבור של אנשי אבטחה ומשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר