חלוקת העיר בית שמש - שלב האיומים: התפקדות לליכוד

התושבים החילונים בבית שמש לא מוותרים ומפעילים מכבש לחצים כנגד שר הפנים, גדעון סער, במטרה שיחזור בו מהתנגדותו לחלוקת העיר ע"י התפקדות למפלגת הליכוד (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול (צילום: פלאש 90)

התושבים החילונים בבית שמש לא מוותרים ובימים האחרונים הם מפעילים מכבש לחצים כנגד שר הפנים, גדעון סער, במטרה שיחזור בו מהתנגדותו לחלוקת העיר. בימים אלו ראשי המחנה החילוני בעיר יצאו במבצע להתפקדות המונית למפלגת הליכוד בניסיון להשפיע מבפנים על ההחלטה.

חבר המועצה, מוטי כהן הנמנה על המחנה ציוני ומראשי הלוחמים לטובת חלוקת העיר, אומר ל"כיכר השבת" כי המטרה היא להעניש את המתנגדים ובראשם שר הפנים: "אנשים מתפקדים לליכוד במטרה שביום הדין חברי הכנסת יקבלו על פי עזרתו. אם שר הפנים גדעון הסער לא ישרת אותנו אז הם יפגעו בו ביום הדין ויענישו אותו".

כהן מסביר את מאבקם לחלוקת העיר בכך שהם לא רוצים שחרדי ינהל אותם כמו שהם לא רוצים לנהל את החרדים: "אנחנו לא רוצים שחילוני ינהל ישיבה ואנחנו לא רוצים שחרדי ינהל את מגרש הכדורגל. אנחנו רוצים שהחרדים ינהלו את חייהם, אף אחד לא יפריע להם, הם יחיו כרצונם. אנחנו רוצים שהשקט והשלווה יחזור כפי שהיה פה בין שתי האוכלוסיות".

"אני חושב שזה יהיה הפתרון לשתי האוכלוסיות. הקונפליקט פה הוא לא פשוט והזעם הוא מאוד עצום", אומר כהן ובטוח שבכך העיר תשוב לימים קודם מערכות הבחירות שהסיתו נגד האוכלוסיות השונות בעיר.

כיצד אתם מתכוונים לממש את חלוקת העיר למרות התנגדותו של שר הפנים? שאלנו. "יתחילו להיות מאבקים וזה יגיע לשולחן שלו. בהתחלה הוא יכול להגיד סיסמאות ואחר כך כבר לא. תראה, כשציבור נלחם על הצדק שלו וראית את זה אפילו במצרים ובמדינות של דיקטטורה גירשו שליטים, לא יכול להיות שיהיה פה שליט שמתעלם מציבור שלם בכוונה ואני מתכוון לאבוטבול ומונטג. הם הבעיה של בית שמש, לא החרדים", משיב מוטי כהן.

במהלך שיחתנו, מוטי כהן מרבה לתקוף את ראש העיר החרדי שנבחר באופן דמוקרטי: "אנחנו חושבים שהעסקנים החרדים עושים הרבה שגיאות ופוגעים בציבור החרדי אבל אם הציבור החרדי החליט במאה אחוז לתמוך בשיטה עיוורת במשה אבוטבול לאחר הניהול הכושל שלו בחמש שנים האחרונות אז זה הבחירה שלהם ואנחנו מכבדים אותם והיא בחירה לא נכונה ואם הם רוצים אותו אז שינהל אותם אין לנו בעיה עם זה אבל הוא לא יכול לנהל את תושבי בית שמש הוותיקה".

לדבריו השלטון הנוכחי מתנהג בשחיתות: "אין מצב. השלטון הוא שלטון מושחת וכל הציבור החרדי הלך כמו עדר עם אבוטבול. אין תושב בבית שמש הוותיקה שלא זועק. אני חושב שחברי הכנסת החרדים צריכים לעשות מעשה כדי לעצור את השנאת חינם בעיר".

טרם נתקבלה תגובותיהם של ראש העיר, משה אבוטבול ומשה מונטג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר