בראש התומכים: אלי כהן

החילונים בבית-שמש יוצאים למאבק: "כן" לחלוקת העיר

אחרי שהתבטא כי יש לשמור על אחדותה של בית-שמש, אלי כהן, מנהיג האופוזיציה בעיר מביע תמיכה בחלוקת העיר ומבהיר: "ללא התערבות השלטון המרכזי יהיה קשה להבטיח את זכויות המיעוט הגדול הלא חרדי בבית שמש". כל הפרטים (אקטואליה, חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלי כהן על רקע שלט הדורש הפרדה בבית-שמש (צילום: פלאש 90)

תשעת חברי האופוזיציה בעיר בית שמש הביעו השבוע תמיכה באפשרות חלוקת העיר לשניים. בראש התומכים ניצב ראש המחנה, אלי כהן, למרות שמיד לאחר הבחירות הודיע נחרצות כי הוא מתנגד לכך בתוקף.

את סיבתו לזיגזג הפוליטי, תולה כהן בכך שהמשא-ומתן עם ראש העיר, משה אבוטבול לא הבשיל לכדי מעשה וכי ישנה התעלמות מוחלטת מהנציגות החילונים במועצת העיר. "ידינו המושטת לשלום לאבוטבול ולפוליטיקאים החרדים מתוך כיבוד ברור של תוצאות הבחירות החוזרות שהתקיימו בבית שמש, נדחו פעם אחר פעם", כותב כהן לתומכיו.

לדברי ראש המחנה החילוני, הפעילות החרדית נגדם נעשית בדורסנות: "ראש העיר משה אבוטבול וחברי הקואליציה החרדית מדברים בשתי שפות. מחד מדברים שלום ומאידך פועלים בדורסנות פוליטית בכול התחומים, תוך התעלמות מוחלטת מהציבור הלא חרדי בעיר ותוך פגיעה בכללים המחייבים בהקמת מוסדות העירייה (הוועדות) כך שלמעשה פועל אבוטבול באופן בלתי שוויוני למען תהיה עיר חרדית גדולה על חשבון ציבור מייסדי העיר ובוניה ומחלק אותה הלכה למעשה".

אלי כהן אומר כי הסיבות שהביאו אותו להחלטה על חלוקת העיר הם פעילות חברי המועצה החרדים עם הקמת הקואליציה: "הקמת הקואליציה ללא שום התייחסות למסמך העקרונות שהעברנו התשיעייה לאבוטבול, שעיקרו היה התייחסות שוויונית לכלל הציבורים. החלטה חד צדדית על אי בנית בית התרבות במקומו המיועד דבר שלצערי מלמד על הרצון של החרדים להפריד בין חלקי העיר הלכה למעשה".

כהן מוסיף: "התפרצות גל האלימות שהביא להפגנות סוערות בשל חוק הגיוס. הונדאליזים של החרדים הקיצוניים בבית כנסת חרדי אחר, ללא גינוי ותגובה של העירייה והעומדים בראשה. הצגת תקציב גרעוני שכפי שמובא במכתב הגזבר לראש העיר המצב הנתון לא יאפשר מתן שירותים ברמה סבירה".

כהן בטוח בניצחון מאבקם: "אני מודע לעובדה כי מדובר בדרך ארוכה הצריכה מעורבות ציבורית ופוליטית רחבה עיקשת ועקבית. ברור לנו כי ללא התערבות השלטון המרכזי יהיה קשה להבטיח את זכויות המיעוט הגדול הלא חרדי בבית שמש. אך כפי שלא האמינו שיהיו בחירות חוזרות ואלו היו גם היו, גם המאבק הצודק הזה תלוי בנו תושבי בית שמש בעיקר".

ראש עיריית בית שמש אמר בהתייחס לרעיון ההפרדה: "אינני מאמין בתוכניות הזויות הגורמות להרחבת הקרע בעיר ולהסתה פרועה כנגד מגזר שלם כפי שמתחוללת ברשתות החברתיות.

הרעיון לחלוקת העיר, מורכב מצביעות, עזות פנים ודמיון מוגבר, ומוכיח על בעיה פסיכולוגית של פוליטיקאים שאינם מסוגלים להתמודד עם ההפסד האישי שלהם שהוא למעשה ניצחון דמוקרטי של רוב תושבי העיר. עצם הצגת הדרישה לפיצול העיר בעקבות תוצאות הבחירות לאחר שגרמו לבחירות חוזרות מיותרות והטרידו עיר שלמה, היא עלבון לנאורות ולדמוקרטיה של החברה הישראלית, ומהווה סוג של מבחן האם ניתן לשנות את כללי המשחק הדמוקרטי לאחר ההפסד, ישנן ערים בהם הדמוגרפיה פעלה בכיוון ההפוך ואף אחד לא העלה על דעתו דרישה מופרכת כזו.

לעצם הרעיון, הוא אינו מעשי, הן מבחינת עמדת הממשלה ומשרד הפנים לאיחוד רשויות ולא לפיצולן, והן בעובדה הפשוטה שלא ניתן לחלק רחובות ולהקים חומות בתוך בניינים מעורבים, שהרי למעלה מ-3000 איש בבית שמש הותיקה תמכו במשה אבוטבול, וכן להיפך, תושבים ברמת בית שמש תמכו באלי כהן.

בנוסף, הוא גם לא משתלם, כיוון שבזכות בניית השכונות החדשות, הזרמנו תקציבי עתק לשדרוג ופיתוח תשתיות בעיר הותיקה, כתוצאה מהסכמי "חדש מול ישן" אותם חתמתי מול משרד השיכון.

חשוב להדגיש, כי בניגוד לרושם הנוצר לפעמים בתקשורת. רוב תושבי העיר חיים יחדיו בהרמוניה ובאחדות, ולשם כך אני משקיע מאמצים מרובים ופועל רבות לפיוס בין המגזרים השונים, ואף הקמתי את השולחן העגול, בו חברים נציגים מרכזיים מכל הקהילות השונות בעיר, חילוניים, חרדיים ודתיים ואפילו נציגי העדה החרדית, הפועלים יחדיו לפתרון סוגיות השנויות במחלוקת ולהידברות אמיתית ושקטה.

יש לי סיפוק רב מהעשייה החיובית של חברי הקואליציה הנוכחיים המשקיעים את מרצם בתיקים עליהם הם ממונים לרווחת כל תושבי בית שמש מכל המגזרים. היות והתכנית המגוחכת אינה מעשית כלל, אי לכך אני קורא לחברי מועצה שעדיין אינם משלימים עם הפסדם לבוא להצטרף לעשיה חיובית בקואליציה ולסייע לציבור אותו הם מייצגים, כי רק ביחד נוכל לפעול למען העיר בית שמש היפה והטובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר