עיריית תל אביב הורתה לעובדים: אל תכנו את המהגרים "כושים"

עובדי עיריית תל אביב קיבלו הנחייה שלא לכנות את המהגרים מאפריקה השוהים בעיר בכינוי הגנאי "כושים", אלא 'מהגרי עבודה' או 'עובדים זרים', כך עולה מדו"ח תלונות הציבור

קובי רוזן | כיכר השבת |
מהגרים סודניים (צילום: shutterstock)

עובדי עיריית תל אביב קיבלו הוראה מהעירייה שלא לכנות את הפליטים הנמצאים בעיר בכינוי "כושים", כך לפי דו"ח פניות הציבור לשנת 2013 שקטעים ממנו פורסמו ב-mynet.

לפי הדיווח, במהלך שנת 2013 הוגשו לממונה על תלונות הציבור בעיר מעל 18 אלף תלונות בכתב באמצעות אתר האינטרנט של העירייה, עמוד הפייסבוק, או שירותי פקס ודואר, ומעל 22 אלף פניות באמצעות הטלפון.

באחת הפניות, התלונן מתנדב בשירות הלאומי כי עובדת בעירייה התבטאה בלשון לא מכובדת כלפי מבקשי המקלט מאפריקה: "פניתי למוקד רישוי עסקים על מנת לברר את הנהלים לפתיחת עסק עבור נתינים זרים. לשיחה ענתה נציגה שאמרה לי 'אתה מדבר על הכושים?'. הופתעתי מאוד לשמוע את הביטוי "כושים" ואף נפגעתי מזה" נאמר בתלונה.

בתגובה לפנייה ציינה הממונה על תלונות הציבור בדו"ח כי "לנוכח המקרה הופקו הלקחים ורועננו ההנחיות לעובדים באשר לרגישות הקיימת בנושא, וניתנה הנחיה שלא להשתמש בביטוי שהוזכר, אלא בביטוי 'עובדים זרים' או 'מהגרי עבודה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר