חברו של אייל יפרח: "לא נפסיק לקחת טרמפים"

אור, חברו של אייל יפרח, אחד משלושת החטופים, מספר ל"כיכר השבת" על הקושי, חסרונו של מי שהפך לדמות רוחנית בישיבה ומבהיר: "לא נפסיק לקחת טרמפים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

חבריו של אייל יפרח, בן 19 מאלעד, תלמיד ישיבת "שבי חברון" שנחטף ביום חמישי בידי החמאס ביהודה ושומרון, עוברים ימים קשים. מבחינתם, הישיבה לא תחזור לימיה הטובים בלי שתלמידה ישוב מן השבי אל ספסל בית-המדרש. הם מסרבים לעכל כי בחיר ישיבתם עודנו במרתף עם מחבלים מרצחים.

אור, חברו של החטוף, שוחח עמו יום קודם התרחשות המקרה ומספר כי אייל הוא דמות רוחנית בישיבה: "אני נמצא בישיבה ופשוט לא מאמין שהוא לא נמצא אתנו. אתה יודע, אייל היה לנו לדמות ממש רוחנית בישיבה. הוא תמיד היה מגיע ללמוד בזמן, הוא לקח את עניין הישיבה ברצינות, הוא הרגיש שהוא צריך ללמוד, לא בגלל שככה ביקשו ממנוי ההורים והרבנים אלא כי הוא אמר שזו תכליתנו בעולם הזה".

"הישיבה עכשיו לא אותה ישיבה בלעדיו", הוא נאנח בכאב. "אנחנו כל היום סביב אייל שנחטף בידי מחבלים רוצחים מתועבים וארורים. בשיעור מדברים עליו, בחדר אוכל מדברים עליו וגם בדרך חזור הביתה. תשמע, קשה לנו, קשה לנו להבין שזה קרה לו. דווקא לבחור הזה הישר והתמים".

בימים האחרונים נשמעה ביקורת נוקבת כנגד הנסיעה בטרמפים, סיטואציה שלכאורה הביאה לחטיפתם של שלושת הנערים. חברו של החטוף, דוחה את הטענות על הסף: "ברור שאני לא מבין את הכעס והעליהום נגד המושג טרמפים. מה אותם אלו חושבים שנעשה, אין תחבורה ציבורית מסודרת באזור, איך הם רוצים שנסע הביתה, עם מטוס? המוצא שנשאר לנו זה טרמפים. וחוץ מזה אתה חושב שאם לא יהיו טרמפים, אז המחבלים יפסיקו לחטוף, הם יפסיקו לחפש דרכים אחרות לחטוף? אז ממש לא. הם ימשיכו. הם רוצים לרצוח אותנו".

"החטיפה יכלה לקרות לי ולכולם בדיוק כמו שזה קרה לאייל ולחבריו", הוא מודה ומבהיר, "אבל זה לא אומר שבגלל שהם נחטפו בטרמפיאדה, אנחנו נפסיק לקחת טרמפים, ממש לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר