רבנים ופוליטיקאים נגד בג"צ ברית המילה: "פסיקה חמורה התורמת לפילוג העם"

רבנים ופוליטיקאים תקפו את החלטת ביהמ"ש העליון המבטלת הוראה לקיים ברית מילה לילד. "שופטים יהודים אוסרים קיום מצווה עליה עם ישראל מסר את נפשו בכל הדורות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ברית מילה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

החלטת בג"צ בנושא ברית המילה: נשיא בית הדין הרבני הגדול הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, יצא הערב (ראשון) במתקפה כנגד החלטת בית המשפט העליון שלא לחייב אם למול את בנה ולבטל את החלטת בית הדין הרבני האזורי בנתניה בגיבוי בית הדין הרבני הגדול, ואמר כי היא "מסמלת את המשך המגמה המדאיגה של השנים האחרונות לצמצם את סמכויותיו של בית הדין הרבני".

מוקדם יותר, שישה מתוך שבעה שופטים קיבלו את עתירת האם בנימוק שבית הדין חרג מסמכותו. השופטת מרים נאור קבעה בפסק הדין כי לא ניתן לכרוך עריכת ברית מילה בתביעת גירושין, אך קבעה כי האב זכאי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ושם יוכל לנסות ולהכריח את עריכת ברית המילה.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף הגיב להחלטה ואמר: "החלטת בית המשפט העליון להעדיף בית משפט אזרחי על פני בית דין דתי אפילו בסוגיות דתיות כמו קיום ברית מילה מלבד היותה חמורה לכשלעצמה, גם מסמלת את המשך המגמה המדאיגה של השנים האחרונות לצמצם את סמכויותיו של בית הדין הרבני".

לסיום אמר הרב יוסף: "כנשיא בית הדין הרבני הגדול אני קורא לנשיא בית המשפט העליון לקיים דיון חוזר בסוגיה ולבטל את החלטה התמוהה ולשים קץ לכרסום במעמדם של בתי הדין הרבניים".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי זעם על החלטת בית המשפט העליון ואמר: "החלטת בית המשפט העליון שלא לאפשר לאב לקיים את מצות ברית המילה עליה מסרו רבבות יהודים את נפשם לאורך דורות היא לא פחות משערורייה".

"אבותינו ואבות אבותינו שהתפללו משך אלפי שנות גלות לשוב לארץ ישראל, לבטח לא ייחלו שהמדינה הזו עליה חלמו לא תאפשר לאב יהודי למול את בנו" הוסיף יו"ר ש"ס.

ח"כ מאיר פרוש הגיב גם הוא על התערבות בית המשפט העליון בנושא ואמר: "באווירה הפוליטית שהשלטון הנוכחי משרה, כאשר כל שבוע עולות הצעות חוק אנטי דתיות, אך טבעי שבג"ץ ימשיך בפסיקותיו הנוגדות את המורשת היהודית ואת זכות הקיום שלנו כאן בארץ כיהודים, ותורמות לפילוג העם".

"פסיקה זו היא עליית מדרגה חמורה, כאשר שופטים יהודים אוסרים קיום מצווה עליה עם ישראל מסר את נפשו בכל הדורות" הוסיף פרוש.

האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, שייצג את האם במסגרת העתירה לבג"צ בעניין ברית המילה מסר: "האגף לסיוע משפטי מברך על החלטת בג"ץ בה קיבל את עמדת האגף לפיה שאלת ברית המילה אינה ניתנת לכריכה אגב סכסוך הגירושין בבית הדין הרבני. מדובר בסוגיה כבדת משקל, ומן הראוי כי היא תידון לעומק על כל היבטיה והשלכותיה, במנותק משאלת הגירושין של בני הזוג, על ידי הערכאה המוסמכת לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות