הרב יוסף הכט רב העיר אילת - על נפילת הרקטות בעיר: צריך להתפלל לניסים

רבה של אילת מגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' לירי הרקטות על עירו שבנס לא גרמו לפגיעות בנפש: "תושבי העיר אילת הבינו לאחר נפילת הרקטות שצריך להתפלל לניסים" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רבה של העיר אילת הרב יוסף הכט (צילום: אתר חב"ד - שטורעם)

הרקטות ששוגרו לעבר העיר אילת וגרמו לפציעתם של עשרים ושלושה בני אדם, גרמו לבהלה בקרב התושבים והתיירים. למרות זאת, רב העיר אומר כי השגרה לא תישבר וכי ירי הרקטות נועד להזכיר לתושבים כי עליהם להתפלל.

הרב יוסף הכט, רב העיר אילת, אומר ל"כיכר השבת" כי ירי הרקטות הלילה גרם לתושבים להבין שצריך להתפלל לניסים: "זה עשה כמה דברים שתושבי אילת חשבו שאנחנו מחוץ להסלמה והנה ראינו אחרת. ובנוסף, אני חושב שאנשים התעוררו להתפלל ולחשוב שגם כאן וכמו בכל מקום, הקדוש ברוך-הוא שומר".

"הקדוש ברוך-הוא רצה שנצטרף למעגל השירה וההודאה שעם ישראל נותן על הניסים שהוא עושה". הוסיף הרב.

הרב אומר כי זה זמן רב שהם נמצאים בטווח ירי הרקטות: "אנחנו נמצאים הרבה זמן בטווח ירי הטילים מסיני. האזעקה הייתה בלילה כשרוב האנשים שישנו בביתם מלבד התיירים שהסתובבו באתרי התיירות בעיר ואכן בשונה מפעמים קודמות שהטילים מסיני נפלו מחוץ לעיר, הפעם באמת הייתה נפילה בתוך העיר וברוך השם היה נס והנזק היה מזערי".

הרב מסביר כי ירי הרקטות לא יגרום לאי שקט בקרב התושבים: "אני לא חושב שתהיה לזה השפעה, התיירים שמבקרים באילת מהר מאוד מתעשתים אחרי אירוע כזה והם חוזרים לשגרה וטוב שכך. אני מקווה שזו תהיה התקפה ראשונה ואחרונה".

"אנשים הגיעו כרגיל לבתי-הכנסת, התפילות התקיימו כרגיל. כל בתי-הכנסת ללא יוצא מן הכלל היו פתוחים היום", אומר הרב בהתייחסו לשגרה. "זו הייתה הפתעה גדולה. רוב התושבים היו בשנתם. המטח תפס אותנו בהלם".

"הייתי באמצע לעורך קניות בסופר ובדיוק ראיתי אנשים רצים בבהלה", סיפר מיכאל אקב, עד ראייה, בשיחה עם "כיכר השבת". היה שוק טוטלי. פשוט רצנו משם כל החברים ואז התחילה התקהלות". הוסיף.

חיים אובלוקוש, עד ראייה נוסף, סיפר ל"כיכר השבת" על שאירע: "הייתי ממש ליד המלון בו נפלו הרקטות, ישבתי עם חברים ולפתע נשמעה אזעקה. כמובן כמו אלו שלא מורגלים לאירוע מסוג זה, רצתי למקום הנפילה וראיתי רכב שעלה באש".

חיים מספר כי "דקה אחרי נפילת הרקטה, נשמע פיצוץ נוסף, הפעם מבלון גז שהיה כמטר מנפילה של הטיל". לדבריו, "הנס הוא ברצפה היו מאוחסנים מכלים של דלק".

"החלונות בקומה הראשונה של המלון התפוצצו ושני רכבים נשרפו, כך גם עוד רכבים", הוא משחזר ומוסיף, "מה שבטוח שמהיום באזעקה אני רץ למקום מוגן". לדבריו, "עד שלא רואים את זה ומרגישים את זה, לא יודעים מה זה".

מני מנדלוביץ, עד ראייה נוסף, סיפר: "בשעות הערב יצאנו מהמלון לכיוון הטיילת. בעודנו יושבים שמענו פתאום אזעקה. לא ידענו מאיפה זה נחת עלינו. כשראינו היכן נפל הטיל, הבנו שזה קרוב. כשהתקרבנו למקור הפיצוץ הבנו שזה בחניית המלון שלנו".

"כל הנופשים שבהם גם נופשים שברחו מהדרום נמצאו בטראומה. אפשר להגיד שזה נס גדול מאד מאחר וזה ממש מטר מהמלון". הוסיף התושב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר