"יצאו למסע ציד"

כתב אישום נגד רוצחי מוחמד אבו חדיר: "חנקו ושרפו נער"

כתב אישום חמור הוגש נגד שלושת החשודים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר. מלבד האישום ברצח הנער, מואשמים החשודים בניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 בשכונת אבו חנינה. ויינשטיין: "מביע את צערי העמוק על מעשה אכזרי זה" • שלושת החשודים חובשים כיפות שחורות, מגדירים עצמם כחרדים והם בנים למשפחה חרדית אחת • כוחות גדולים של משטרה הגיעו לאבטח את הגעתם לבית המשפט כדי למנוע הפרות סדר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
החשודים ברצח (צילום: ynet)

רצח הנער הערבי: לבית משפט המחוזי בירושלים הוגש הצהריים (חמישי) כתב אישום נגד חוטפיו ורוצחיו של הנער הערבי מוחמד אבו חדיר: "נוגד מוסר אנושי".

כתבי האישום הוגשו נגד שני נערים ומבוגר אחד, השלושה בעלי זיהות חרדית וחובשי כיפה שחורה.

מלבד האשמת רצח, מואשמים השלשה בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא, אירוע שהתרחש יום קודם לכן.

השלשה הואשמו גם בניסיון לשרוף מכוניות של פלסטינים והצתה מכוונת של חנות בכפר חיזמא.

כוחות גדולים של משטרה הגיעו לבית המשפט בכדי לאבטח את הגעת שלושת החשודים לבית המשפט ובכדי למנוע הפרות סדר.

היועץ במשפטי לממשלה יהודה ויינשטין צירף לכתב האישום הודעה אישית שלו בה הוא כתב כי מדובר: "במעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. אני מבקש להביע את צערי העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי".

כזכור השלשה הודו במהלך חקירתם כי ביצעו את מעשה הרצח כנקמה על רצח שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל הי"ד.

חקירת המשטרה כללה בין היתר סריקת מצלמות ציבוריות ופרטיות לאורך נתיב המילוט שתיעדו את אירוע החטיפה, שחלקן תיעדו חלק מהחשודים כשהם משוחחים ביניהם ולאחר מכן מכניסים את הנער הערבי שנרצח לרכבם ונמלטים מהמקום.

לדברי המשטרה, המצלמות לא קלטו את מספר הרכב ואת צבע הרכב, ואף לא סייעו בזיהוי החשודים, אולם פעילות חקירתית ומודיעינית של חוקרי הימ"ר והשב"כ הובילה לזיהוי הרכב ששימש את החשודים ואותר בתאריך 5.7.14 בישוב הסמוך לירושלים.

במוצאי שבת לפני כשבועיים וחצי, עצרו שוטרי הימ"ר והשב"כ שישה חשודים, 3 בגירים ו-3 קטינים, תושבי ירושלים והסביבה.

במהלך חקירת החשודים הוברר כי רק 3 מהם - בגיר, בן 29, תושב ישוב הסמוך לירושלים, ושני קטינים כבני 17- מעורבים באופן ישיר בביצוע העבירות.

במשטרה אומרים כי ביום 2.7.14 שלושת החשודים קיבלו החלטה משותפת לחטוף ולרצוח ערבי. הם חיפשו קורבן במספר שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט, ולאחר שהבחינו בנער מוחמד אבו חדיר כשהוא בגפו, חטפו אותו, הכניסו אותו לרכבם בכוח, היכו והיממו אותו, הובילו אותו ליער ירושלים, שם השליכו אותו מרכבם, שפכו עליו חומר דליק, הציתו אותו ונמלטו מהמקום.

בחיפוש שבוצע אותר הפלאפון של מוחמד אבו חדיר בביתו של אחד מהחשודים, כמו כן אותרו ראיות פורנזיות רבות הקושרות את החשודים לרצח הנער אבו חדיר.

מחקירת שלושת החשודים האחרים - 2 בגירים וקטין - הוברר כי הם לא היו פעילים באופן ישיר בביצוע החטיפה והרצח אלא רק ידעו על כך לאחר המעשה.

לאחר בדיקה ואימות מעורבותם באירוע הוחלט ע"י חוקרי הימ"ר והשב"כ לשחררם בתנאים מגבילים באמצעות בית משפט בתאריך 10.7.14.

בתאריך 14.7.14 הוגשה כנגד 3 החשודים המרכזיים בפני בית משפט השלום בפתח תקווה הצהרת תובע בגין עבירות של רצח, חטיפה לשם רצח, הצתה, ניסיון הצתה וכל אלו ממניע גזעני-לאומני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר