פילוג בציונות הדתית: הרב אביחי רונצקי תומך ברב שמואל אליהו

בעוד לא מעט מברבני הציונות הדתית תומכים ברב שלמה עמאר לרבה הספרדי של ירושלים, בשיחה עם "כיכר השבת" מצהיר הרב אביחי רונצקי על תמיכתו ברב שמואל אליהו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אביחי רונצקי (צילום: פלאש 90)

הציונות הדתית מפולגת סביב הבחירות לרבנות ירושלים: בעוד ישנם לא מעט קולות התומכים במועמדות הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר לתפקיד רבה הספרדי של העיר, הבוקר (שני) מודיע הרב אביחי רונצקי על תמיכתו ברב שמואל אליהו לתפקיד.

בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר הרב הראשי הצבאי לשעבר ואיש הציונות הדתית, אביחי רונצקי, כי הוא תומך ברב אליהו ולא במועמד אחר ללא שום עוררין. "אם הרב אליהו לא היה מגיש את מועמדותו אז הכול היה אחרת אבל ברגע שהוא העמיד את עצמו אז תומך בו באופן מלא. לחלוטין וללא ערעור ופקפוק".

"הוא תלמיד חכם גדול, הוא מפיץ תורה ברבים. אני מחובר להשקפת עולמו. הוא איש עשייה של תורה וזו הסיבה שהייתה מאוד רוצה לראות כרב ירושלים וגם אז כרב ראשי", מסביר רונצקי.

תמיכתו ברב אליהו טומנת בתוכה לכאורה את הפיצול בקולות הציונות הדתית, אך אינו חושש מכך: "אני לא יודע האם תהיה תבוסה בציונות הדתית, אני לא מצוי בחישובים הפוליטיים כמו מספר האצבעות בגוף הבוחר. אני לא בקיא בזה לחלוטין. שאלו אותי במי אני תומך ואמרתי ברב אליהו".

"בציונות הדתית יש הרבה אנשים ולכל המצביעים יש דעות שונות", הוא מוסיף.

מדוע לתמוך ברב אליהו המתגורר בצפת בעוד שישנם מועמדים אחרים המתגוררים בירושלים ומכירים אותה על בוריה?

"הוא גדל בירושלים, הוא הבן של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. עכשיו הוא יחזור לירושלים למשפחתו ולחלוטין אני לא רואה בכך בעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר