הנשיא רובי ריבלין: "יצחק רבין - מורשת של מנהיגות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין השתתף בטקס 'נר יצחק' לזכרו של רה"מ לשעבר יצחק רבין: "מורשת רבין היא גם מורשת של מנהיגות ועמידה באומץ מול החלטות הקשות" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן יבלין בטקס "נר יצחק", היום (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק הערב (שלישי) את "נר יצחק" בטקס שנערך במשכן הנשיא במלאות 19 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל.

באירוע נכחו בני משפחתו של רבין, שרים, חברי כנסת, קרובי המשפחה ותלמידי בית הספר 'רבין' בנתיבות. הנשיא ריבלין אמר בטקס כי "מורשת רבין היא עבורי גם מורשת של מנהיגות, מנהיגות מעצבת ועמידה באומץ מול החלטות הקשות".

ריבלין הוסיף: "הוא היה מנהיג ללא תירוצים, כלוחם. והוא היה מנהיג ללא תירוצים, כחבר כנסת, שר, וראש ממשלה. מי שידע לשאת באחריות, כראש ממשלה, לפעולה המוצלחת באנטבה, ידע גם לשאת באחריות, כראש ממשלה, לכישלון מבצע השחרור של נחשון וקסמן הי"ד. אצל רבין, גם הניצחונות וגם הכישלונות לא היו יתומים".

"עבורי רבין, כן, דווקא הוא, הוא אבי הקריאה שעלתה מהכיכרות לפני שלוש שנים לשינוי סדרי העדיפויות במדינת ישראל, להפניית הזרקור פנימה" אמר הנשיא. "לצד השלום והביטחון, ואפילו לפניהם, הוא התעקש לעסוק, בחינוך, בבריאות וברווחה, ובמכלול השינויים, שהוא הנהיג בממשלתו השנייה, תחת הכותרת, 'שינוי סדרי עדיפויות'".

דליה רבין, בתו של יצחק רבין, נשאה דברים בטקס ופנתה לנשיא ריבלין: "הגעת לבית הזה אחרי שנות עשיה מרובות, דגלך ברור והמשנה הסדורה מוכרת. תמיד שמעתי ממך מילים חמות על זיכרונות כאלו ואחרים שחלקת עם אבא שלי. ונכון שלא באתם מאותו הבית וגם אנחנו לא שותפים לדעותינו הפוליטיות, אבל תמיד היינו יחד חברים באותה הכת שכללי הדמוקרטיה מקודשים בעיניה ואין לסטות מהם בשום מצב".

"כעם שוחר שלום, כמדינה שחרתה על דיגלה את הערכים היהודיים. ואנחנו ממשיכים להדליק את הנר כאן ונדמה כי אין די בו כדי לגבור על הרוחות המנשבות בנו לאחרונה. וצריך נושא לפיד- אנא אדוני הנשיא, קח את הלפיד הזה ולך איתו כפי שכבר התחלת ותהא דרכך צליחה, אנחנו זקוקים לאור הגדול הזה" אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר