עובד לשעבר ב'לאומי קארד': "היו מלא מפורסמים ברשימה"

עובד לשעבר בחברת לאומי קארד מספר על ניסיון הסחיטה שעברה החברה: "זו סחיטה הרבה יותר גרועה מכרטיסי אשראי כי זה החיים האישיים שלהם, זה אנשים מפורסמים" (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

עובד לשעבר בחברת לאומי קארד, סיפר הבוקר (ראשון) בראיון ל"קול ברמה" על ניסיון הסחיטה שחוותה החברה ומספר כיצד הצליחו העובדים לשעבר לגנוב את פרטי הלקוחות.

העובד שהזדהה בשם אהרון סיפר בראיון למרדכי לביא בתוכנית "שמונה עד עשר" כי עבד מ-2008 עד סוף 2012 בחברה, יחד עם חלק מהנאשמים באותו צוות ואמר כי לדעתו מדובר כיצר נקמה.

אתה מכיר את הסוחטים, את אלה שהחזיקו את המאגר של שני מיליון הכרטיסים?

אהרון: "אני מכיר אותם. שניים מתוך הנאשמים שכבר פורסמו בתקשורת אני מכיר באופן אישי, הם חברים טובים שלי. יש גם את הצד השני לסיפור, נכון שהם סחטו, מדובר בלקוחות שהשווי שלהם למעלה ממיליון דולר, שרק האנשים האלה מגיעים לצוות, מדובר ב-1,200 לקוחות. כמו שאני מבין מהתקשורת, מדובר באותם לקוחות שאיך שאני מכיר את המערכת של לאומי קארד לא נראה לי סביר שהם הצליחו להשיג פרטי כרטיס אשראי שלהם.

"מדובר לדעתי במידע על הטיולים שלהם, כי מדובר בצוות שהם גם עושים, הם מזינים להם בעיקר נסיעות, טיסות, יאכטות, מלונות... אותם אנשים חושפים את כל החיים שלהם לנציגים האלה כי הם סומכים עליהם. לדעתי הם לקחו את הפרטים, את הנתונים של הביקורים וזו סחיטה הרבה יותר גרועה מכרטיסי אשראי כי זה החיים האישיים שלהם, זה אנשים מפורסמים, פוליטיקאים, חברי כנסת, ראש הממשלה, אולמרט אפילו, אני זוכר מלא מלא מפורסמים שהיו ברשימה...."

איזה שמות למשל, אתה אומר אהוד אולמרט, מי עוד?

אהרון: "אני מכיר את כל הגדולים, אקירוב, נוחי דנקנר עוד בזמנים הטובים, אילן בן דב, זיסר... כל הקודקודים של המשק.

איזה פרטים שלהם הם מחזיקים?

אהרון: "תבין שהאנשים האלה נוסעים לחו"ל, הם לא נוסעים כמוך וכמוני בטיסת צ'ארטר באיזי ג'ט. אנשים לוקחים לרוב טיסות פרטיות או יאכטות, ברכבים מפוארים, והם מעבירים את כל המידע, את כל הנסיעות, את כל הפגישות העסקיות הכל עולה ללאומי קארד. עכשיו הממשק הזה עובד בצורה של קבצי אקסל, זה לא מוצפן, לכל אחד בצוות יש גישה לזה, מאד קל להוציא את הדברים האלה החוצה, זה לא מוצפן בכלל.(...).

"אני ישבתי בצוות, יכולתי בלחיצת כפתור אחת להדפיס את כל הטיולים של כל ראשי המשק, לשלוח אלי למייל האישי, עד שמישהו עולה על זה מהבקרה יעברו יומיים. מה תעשה אז?!

בהמשך הוסיף כי הוא חש שהעובדים דיברו על מהלך "נקמה", אך "לא דיברו ספציפית, רק דיברו על נקמה כיעד. משהו שהולכים לעשות אותו. זה ילדים בני 27-28, זה לא ילדים עם ניסיון חיים (...). לא הופתעתי, כשראיתי את זה בתקשורת לא הופתעתי. היה לי צפוי שזה יקרה. לא ידעתי שזה יהיה בכזה היקף, אבל תשמע, המשטרה גם מגזימה... הם צריכים להצדיק את לה"ב 443 שהם גוזלים המון כסף מהתקציב הממשלתי, זו הדרך שלהם להצדיק...".

מנכ"ל לאומי קארד, חגי הלר הבהיר כי "חשוב לי להדגיש כי אין חשש לגרימת נזק, מכל סוג שהוא, ללקוחותינו. עם זאת, אנו מתייחסים לאירוע במלוא הרצינות, ועם תום חקירת המשטרה וקבלת הממצאים המלאים לידינו, נפיק את הלקחים הנדרשים ונפעל בהתאם".

ניסיון הסחיטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, נחשף אתמול עם מעצרם של 6 עובדים לשעבר בחברה שאספו פרטים רגישים על לקוחות ואיימו לפרסם אותם ברבים אם לא ישולם להם כסף. השישה ושניים נוספים ששיתפו עימם פעולה נעצרו ובחברה ובמשטרה מדגישים כי לא קיים כל חשש שהפרטים ייחשפו.

מחברת לאומי קארד נמסר אמש בתגובה: "יחידת להב 433 של משטרת ישראל סיכלה ניסיון של כמה אנשים, בהם עובדים לשעבר בחברה, לסחיטה של החברה. הסחטנים טענו כי מצויים בידיהם פרטים מנתוני כרטיסי אשראי של לקוחות החברה, ובעבורם ביקשו תמורה כספית. עם קבלת ההודעה פעלה החברה לפי נוהל המקובל באירועים כגון זה ועדכנה באופן מיידי את משטרת ישראל ובנק ישראל. מתחילת האירוע הופעל ניטור על כל הפעולות בכרטיסי האשראי ולא נצפתה כל פעילות חריגה בכרטיסים.

"המשטרה, באמצעות יחידת להב 433, ותוך עדכון שוטף של אנשי לאומי קארד, פעלה באופן מיידי באמצעים המצויים בידיה, עד לתפיסת החשודים. במקביל, בהתאם לנוהלי ההפעלה למקרים מעין זה, החברה נערכה לתרחישים שונים, באופן שיבטיח מניעת כל חשש לפגיעה בלקוחות".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר